اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

93 درصد از جمعیت خراسان شمالی باسوادند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: هم اکنون به طور میانگین93.57 درصد 10 تا 49 سال جمعیت 836 هزار نفری این استان از نعمت سواد برخوردارند.

93 درصد از جمعیت خراسان شمالی باسوادند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمد وحیدی گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در تالار حافظ اظهار داشت: بر اساس برنامه امسال 15 هزار و 973 بی‌سواد در سطح این استان زیرپوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
وی بیشترین میزان باسوادی در شهرستان‌های خراسان شمالی را مربوط به شهرستان‌های گرمه و جاجرم با بیش از 96 درصد ذکر کرد.
وحیدی تصریح کرد: همچنین میزان باسوادی در شیروان را 94.78 شهرستان فاروج  94.38  و اسفراین94.22 است.
وی همچنین میزان باسوادی در مانه و سملقان را 93.93 بام و صفی‌آباد 06/93 بجنورد 92.72 و راز و جرگلان را 93.57برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ریشه کنی بی‌سوادی در خراسان شمالی را پالایش جمعیت بی‌سوادان واقعی در شهرستان‌های این استان برشمرد و گفت: این پالایش‌ها با توجه به اطلاعات هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین بررسی‌های محلی و سوابق افراد صورت گرفت.  
وی تعداد بی‌سوادان جاجرم را پیش از پالایش هزار و 388 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بی‌سوادان در این شهرستان بعد از پالایش 833 نفر است.   
وحیدی با اشاره به اینکه در شهرستان گرمه نیز تعداد بی‌سوادان پیش از پالایش 761 نفر بود، یادآور شد: تعداد بی‌سوادان در این شهرستان بعد از پالایش به 147 نفر کاهش یافت.
وی با بیان اینکه شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی پیش از پالایش تعداد بی‌سوادان 8 هزار و 724 نفر بود، تصریح کرد: بعد از پالایش این تعداد به 5 هزار و 234 نفر کاهش یافت.       
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعداد بی‌سوادان در شهرستان فاروج قبل از پالایش 2 هزار و 246 نفر بوده که به هزار و 348 نفر تنزل یافت.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های اسفراین، مانه و سملقان، بام و صفی‌آباد، بجنورد، راز و جرگلان تعداد بی‌سوادان پس از پالایش به ترتیب سه هزار و 626 ، سه هزار و 889 ، 635 ، هشت هزار و 538  و دو هزار و 311 نفر بوده‌اند،‌ اظهار داشت: باسواد شدن این افراد در شهرستان‌های مزبور توسط آموزشیاران نهضت سوادآموزی و همچنین طرح‌های برون سپاری آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش‌بینی کرد تا اواخر سال آینده معضل بی‌سوادی در سطح خراسان شمالی ریشه کن شود.
به گفته وی، امسال ریشه کنی و جشن پایان بی‌سوادی در شهرستان گرمه هدف گذاری شده است تا به عنوان نخستین شهرستان این معضل برای همیشه از منطقه حذف شود. 
انتهای پیام/غ10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول