اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان:

درآمد صندوق بیمه تأمین اجتماعی حاصل عرق کارگران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: درآمد صندوق بیمه تأمین اجتماعی حاصل عرق جبین کارگران است و نباید قوانینی برخلاف استقلال این صندوق وضع شود که به ضرر کارگران باشد.

درآمد صندوق بیمه تأمین اجتماعی حاصل عرق کارگران است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اسماعیل زمانی‌فر عصر امروز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی کار استان کرمان در جیرفت اظهار داشت: افرادی که 20 سال متوالی در بخش مشاغل سخت و زیان‌‌آور مشغول به کار باشند، بدون شرط سنی بازنشسته می‌شوند.
زمانی‌فر تصریح کرد: همچنین افرادی که به طور متناوب 25 سال در کارهای سخت و زیان‌آور مشغول به کار باشند، بدون شرط سنی بازنشسته می‌شوند.
وی ملاک این مرکز را نسبت به کارگران و کارفرمایان تعهد، ایمان و اخلاق آنان ذکر کرد و افزود: اقدامات جدی برای ساماندهی کارگزاری‌ها صورت گرفته است که همچنان ادامه دارد.
زمانی‌فر بیان داشت: هدف تمام کارکنان این مجموعه خدمت‌رسا‌نی به مردم طبق قوانین و مقررات با انعطاف‌پذیری، نگاه مثبت و برطرف کردن مشکلات آنان است.
وی ابراز داشت: مجموعه کارگران و کارفرمایان با همکاری این اداره کل باید برای رفع ضعف‌ها و نواقص تلاش کنند و همواره با یکدیگر در تعامل باشند.
زمانی‌فر درآمد صندوق بیمه تأمین اجتماعی را حاصل عرق جبین کارگران دانست و خاطرنشان کرد: نباید قوانینی برخلاف استقلال این صندوق وضع شود که به ضرر کارگران باشد.
وی با تأکید بر آینده‌نگری نسبت به استقلال سازمان تأمین اجتماعی گفت: با روندی که در حال حاضر نسبت به این مجموعه در پیش گرفته شده است، ضربه سنگینی به این سازمان و جامعه کارگری زده می‌شود.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان کرمان نیز در این گردهمایی کارگر و کارفرما را مکمل یکدیگر خواند و اظهار داشت: امیدواریم که این قشر با همکاری و تعامل با یکدیگر گام بردارند تا اقتصاد کشور شکوفاتر شود.
علی‌اکبر رواقی تصریح کرد: مسئولان مربوطه قول مساعد داده‌اند تا شورای اسلامی کار نیز در پیش‌نویس جدید اصلاح قانون کار لحاظ شود و همچنان به کار خود ادامه دهد.
به گزارش فارس، گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی کار استان کرمان که در شهرستان جیرفت برگزار شد با جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.
اعضای شوراهای اسلامی کار در این جلسه به طرح مشکلات خود از جمله پخش برنامه‌هایی در مورد جامعه کارگری در رسانه ملی برای شفاف‌سازی قوانین کار برای آن‌ها، استقلال صندوق بیمه تأمین اجتماعی، تسریع در انجام کارهای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و ... پرداختند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول