اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیراجرایی خانه کارگر خوزستان مطرح کرد:

عدم پرداخت دستمزد مهم‌ترین مشکل کارگران خوزستانی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان تاخیر یا عدم پرداخت دستمزد را مهم‌ترین مشکل کارگران استان اعلام کرد.

عدم پرداخت دستمزد مهم‌ترین مشکل کارگران خوزستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آقایار حسینی در همایش دبیران اجرایی خانه کارگر گفت: مهم‌ترین مشکل کارگران استان تاخیر یا عدم پرداخت دستمزد کارگران است.
وی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر مشمول بیمه کارگری و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه در خوزستان وجود دارد اما مشکلات بسیار گریبانگیر جامعه کارگران استان است.
حسینی با بیان اینکه کارگران برخی واحد‌ها بیش از ۲۵ ماه حقوق خود را دریافت نکردند، افزود: کارگران شرکت لوله سازی خوزستان ۲۷ ماه است بلاتکلیف هستند، این در حالیست که لوله سازی خوزستان در گذشته از شرکت‌های نمونه بخش دولتی محسوب می‌شد و از زمان واگذاری به بخش خصوصی وضعیت نابسامانی یافت.
وی شرکت‌های آرسوی خرمشهر، لوله سازی سدید ماهشهر، خرمنوش اهواز، کارخانه قند دزفول، قند اهواز را از دیگر واحدهای بحرانی استان عنوان کرد و گفت: بسیاری از این واحد‌ها به دلیل بی‌توجهی مسئولان تعطیل شده‌اند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان همچنین تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری‌های استان را از مشکلات کارگری دانست.
به گفته وی، متوسط تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری‌ها حدود چهار ماه است.
حسینی توجه خاص نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان را به مشکلات کارگران استان خواستار شد و افزود: شایسته نیست در خوزستانی که منابع عظیم نفت و گاز و منابع طبیعی دارد و هشت سال در مقابل دشمن ایثارگری و دفاع، کارگران با این مشکلات مواجه باشند.
همایش دبیران اجرایی خانه کارگر در اهواز، با محوریت بررسی تغییرات قانون کار و تامین اجتماعی، مسئله ورود به انتخابات مجلس، وحدت و انسجام تشکل‌های کارگری و همچنین حوادث ناشی از کار برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول