اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان­شرقی:

کارگران نباید در قبال انتخابات مجلس نهم بی‌تفاوت باشند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی، اقشار مختلف به ویژه کارگران و بازنشستگان را برای شرکت در انتخابات مجلس نهم فراخواند و گفت: کارگران نباید در قبال انتخابات مجلس نهم بی‌تفاوت باشند.

کارگران نباید در قبال انتخابات مجلس نهم بی‌تفاوت باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی خانه کارگر تبریز، کریم صادق‌زاده با تاکید بر فراهم آوردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: انتخابات نمود اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و با برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم می‌شود و قطعاً هر نتیجه‌ای که  با اتخاذ این رویکرد حاصل شود مورد پذیرش است.
مسئول جامعه کارگری استان آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و نیز تبیین ضرورت‌های مشارکت گسترده مردم در انتخابات در این زمینه تاکید کرد و گفت: مردم ما در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی با حضور قاطع خود در صحنه همواره حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته‌اند که در این میان کارگران در عرصه­های مختلف شایستگی خود را نشان داده­اند و قطعاً در انتخابات مجلس نهم باردیگر آن را به نمایش خواهند گذاشت.
وی، جایگاه مجلس شورای اسلامی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و با بیان اینکه بنابر فرمایش حضرت امام(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی در راس امور  قرار دارد، تصریح کرد: هر اقدامی در حوزه اجرایی کشور باید با توجه به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد و قطعاً این نهاد قانونگذار می­تواند با برنامه­ریز­ی­های خود برای آحاد جامعه به وی‍ژه کارگران و رفع مشکلات آنان اقدامات موثر و راهگشا انجام دهد.
صادق‌زاده، انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی را برای جامعه کارگری دارای حساسیت ویژه‌ای دانست و گفت: با توجه به اینکه پیش‌نویس تغییر قانون کار از سوی دولت در حال تهیه و ارائه به مجلس شورای اسلامی است و قطعاً اعمال اصلاحات جدید در این قانون که به عنوان تنها قانون حمایتی کارگران در کشور به شمار می‌رود در مجلس نهم عملی خواهد شد دوره بعدی مجلس با توجه به حساسیت­های خاص قانون کار برای کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به مسائل ادغام وزارت کار و امور اجتماعی با وزارت تعاون و نیز مشکلات سازمان تامین اجتماعی افزود: حضور نمایندگان آشنا به مسائل کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس نهم می­تواند در روند سیاستگذاری‌های حمایتی این قشر نقش مهمی را ایفا کند.
صادق‌زاده با تاکید بر اینکه مواضع و خواست‌های جامعه کارگری از مجلس شورای اسلامی از طریق انتخاب کاندیداهای اصلح، آگاه و کارآمد میسر می‌شود، گفت: مردم به ویژه کارگران باید در انتخابات مجلس نهم با بینش سیاسی بالا کاندیداها را انتخاب کنند که در این میان تشکل­ها و احزاب باید با اطلاع‌رسانی صحیح بستر لازم را در این زمینه فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نمایندگانی از قشر کارگر در مجلس حضور داشته‌اند،تصریح کرد: در سایه همین حضور و فعالیت افرادی همچون علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته که مسائل مرتبط با جامعه کارگری از طریق این فراکسیون پیگیری شده و باید با حضور گسترده­تری از نمایندگان قشر کارگر فعالیت این فراکسیون را در مجلس نهم توسعه دهیم.
صادق‌زاده همچنین تشکیل مجلس کارگری در سال­های اخیر را نیز از ابتکارات محجوب برشمرد و گفت: مجلس کارگری با هدف بهینه کردن مسائل و مشکلات کارگری با پیگیری­های ایشان تشکیل شد و نویدی برای کارگران بود که در آینده این مجلس بتواند با کارشناسی کردن مطالبات کارگری و مشکلات تولید و صنعت نقطه‌نظرات این قشر را به دولت‌ها و مسئولان کشور ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جامعه کارگری برای رفع اساسی و کارشناسی مشکلات خود به حضور ایشان در دوره بعدی مجلس نیاز دارد که قطعاً جامعه کارگران ایران به ویژه کارگران آذربایجانی مقیم تهران ایشان را تنها نخواهند گذاشت.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان‌شرقی عدم حضور نمایندگان کارگران در مجلس شورای اسلامی را برای این قشر بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: به غیر از موضوع  تغییر قانون کار و صیانت از آنکه در اولویت جامعه کارگری قرار دارد، مسائلی از جمله بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، گسترش تشکلات کارگری، سازماندهی کارگران صنوف و مشاغل آزاد، تلاش در زمینه ایجاد ساعت کار معین در مشاغل صنفی، استمرار واگذاری سهام ترجیحی کارخانجات به کارگران، ساماندهی قراردادهای موقت کار، مبارزه با رواج بی‌قانونی در کارگاه‌های کوچک، تلاش در زمینه تطبیق افزایش حقوق کارگران با تورم واقعی، بازگرداندن کالاهای اساسی به سبد خانواده‌های کارگری، تقویت تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگران، افزایش حمایت‌های اجتماعی در خصوص کارگران شاغل، توسعه بخش آموزش کارگران، حذف تصدی‌گری دولت در امور مربوط به کارگران، برقراری مقرری بیکاران، حمایت از سازمان تامین اجتماعی و به روز کردن پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان، تلاش در زمینه بهره‌مندی بیشتر از زنان در بازار کار و صیانت از قوانین تامین اجتماعی از جمله موضوعاتی است که باید در مجلس نهم به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی گفت: بر همین اساس کارگران نباید در قبال انتخابات مجلس نهم بی‌تفاوت باشند بلکه باید در صفوفی فشرده و حضور گسترده در این انتخابات و گزینش نمایندگان اصلح و دردآشنا برای تحقق خواسته­های خود اقدام عملی کنند چرا که بدون قانون جامع و راهگشا نمی­توان چشم امیدی به رفع مشکلات داشت.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه خانه کارگر از ماه­ها قبل برای شرکت گسترده در انتخابات مجلس نهم اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس این نهاد کارگری به عنوان بزرگ‌ترین تشکل کارگری استان و به منظور تحقق خواسته­های قشر عظیم کارگران و بازنشستگان در این راستا اقدام به تشکیل ستاد انتخابات مجلس نهم کرده و تلاش دارد با معرفی نمایندگان دردآشنا راه را برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.
وی، هدف اصلی خانه کارگر تبریز از تشکیل این ستاد را در گام نخست زمینه‌سازی برای برگزاری باشکوه انتخابات اعلام کرد و گفت: هدف بعدی ما بسیج جامعه کارگری و بازنشستگی آذربایجان‌شرقی برای مشارکت در انتخابات است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول