اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر خانه کارگر کاشان خبر داد:

عضویت نیمی از کارگران کاشان در کانون بازنشستگان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرائی خانه کارگر کاشان از عضویت 50 درصد از کارگران بازنشسته این شهرستان در کانون بازنشستگان خبر داد.

عضویت نیمی از کارگران کاشان در کانون بازنشستگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ماشاالله زهتابی ظهر امروز در جمع کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران این شهرستان اظهار داشت: از 30 هزار نفر بازنشسته کاشان تنها 16 هزار نفر عضو کانون بازنشستگان این شهرستان هستند.
وی از بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های اصلی کانون‌های بازنشستگی نام برد و افزود: بازنشستگان همانگونه که دنبال حقوق و امکانات هستند باید در کانون بازنشستگان کارگری حضوری همه جانبه داشته باشند. 
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان با اشاره به نقش مهم کانون‌هان بازنشستگان این شهرستان در احقاق حق قانونی بازنشستگان خاطرنشان کرد: لازمه ایجاد تشکل‌های قوی کارگری، حضور گسترده بازنشستگان در کانون‌های بازنشستگی است.
وی همچنین دوران بازنشستگی را دوران تکامل کارگران خواند و افزود: بازنشستگی به معنای از کار افتادگی و نداشتن فعالیت‌های روزمره نیست بلکه بازنشستگان باید با حضور در کانون‌ها ضمن دفاع از حقوق خود از تجربه خود در کانون‌ها استفاده کنند.
زهتابی در ادامه سازمان تأمین اجتماعی را منشاء خدمات بی‌شمار مالی به دولت‌ها دانست و عنوان کرد: این در حالی است که دولت‌ها تاکنون کوچکترین کمکی به کارگران که سرمایه‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند نداشته‌ است.
به گفته وی سازمان بازنشستگی کشوری تاکنون هیچ گونه کمکی به دولت نداشته اما در زمان افزایش حقوق بیشترین میزان افزایش را دارند و همسان‌سازی نشدن حقوق بازنشستگان کارگری و بازنشستگان لشکری و کشوری هیچ گونه توجیهی ندارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان تصریح کرد: کارگران بازنشسته که سلامتی خود را در صنایع نساجی و معادن از دست داده‌اند امروز برای درمان بیماری ناشی از محیط کار با مشکل روبرو هستند.
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کاشان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود کارگران بازنشسته گفت: کشور ایران دارای سرمایه‌های زیادی است که نباید کارگران بازنشسته آن با مشکلات معیشتی و درمانی مواجه باشند.
داود حیدری افزود: دولت عدالت محور باید عدالت‌محوری را سرلوحه امور خود داشته باشد و عدالت‌محوری دولت شامل کارگران بازنشسته نیز باشد.
وی در ادامه با بیان مسائل و مشکلات هیئت مدیره قبلی کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کاشان یادآور شد: همه مسائل را از طریق قانونی دنبال می‌کنیم و برای حق کارگران مظلوم بازنشسته و مستمری‌بگیر ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.
نخستین کانون بازنشستگان کشور در سال 68 توسط خانه کارگر کاشان در این شهرستان بنیان نهاده شد و هم‌اکنون نیز این کانون فعالیت دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول