اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی استان مرکزی خبر داد

معرفی 5 پرونده میراث‌ طبیعی در همایش ملی ثبت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مرکزی از تکمیل و ارسال 15 پرونده بناهای تاریخی و 5 پرونده میراث طبیعی این استان به چهارمین همایش ملی ثبت خبر داد.

معرفی 5 پرونده میراث‌ طبیعی در همایش ملی ثبت
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی، مجتبی رضوانی با بیان اینکه پنج پرونده میراث طبیعی تکمیل و برای ثبت به همایش مذکور ارسال شده‌ است، ‌اظهار کرد: دو درخت کهنسال امامزاده سهل‌بن‌علی در شازند،‌ چنار کهنسال شش‌ناو، چنار کهنسال محله تفرش و درخت امامزاده قاسم شاهواروق از جمله آثاری هستند که پرونده آن‌ها برای همایش ملی ثبت فرستاده شده است.
وی افزود: دیگر پرونده‌های ارسالی، 15 مکان تاریخی را در بر دارند که از بین آن‌ها می‌توان از مجموعه سنگ‌‌نوشته‌های دره چک آب، محوطه دو قیزلار و آب‌انبار امامزاده محمد فم در تفرش ‌یاد کرد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه محوطه گل‌گیر بای و محوطه شیرین چای در ساوه نیز از جمله پرونده‌های مطرح در چهارمین همایش ثبت خواهند بود‌، خاطر نشان کرد: ‌محوطه چرگزلی کمیجان‌ و تپه انجمن در روستای وفس در فهرست پرونده‌های ارسالی قرار گرفته‌اند.
رضوانی از مطرح شدن پرونده فشا تپه در همایش ثبت یاد کرد و گفت: این تپه به دلیل داشتن میوه‌های درجه یک همچون هلو به مازندران مرکزی معروف است.
وی همچنین گفت: برگزاری تورهای تلفیقی گردشگری سلامت از راهکارهای موثر در توسعه توریسم درمانی در استان مرکزی است.
سرپرست میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای اقلیم‌های متنوعی است و به دلیل وجود چشمه‌های آب‌گرم معدنی، طبیعت بکر و زیبا و آب‌ و‌ هوای مناسب ایجاد مجموعه دهکده سلامت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این استان امری لازم و ضروری است.
مجتبی رضوانی با بیان اینکه پیش از این شهر تفرش به عنوان پایلوت ایجاد دهکده سلامت استان انتخاب شده است، اظهار کرد: چشمه‌های آب‌گرم، باغ‌های گل محلات و خمین، شکارگاه‌ها، وجود چشم‌اندازهای طبیعی، سراب‌های شازند، کوه‌ها و کوه‌پایه‌ها و کویر میقان از ظرفیت‌های طبیعی استان برای توسعه توریسم درمانی هستند.
وی از منطقه آب‌گرم محلات برای استقرار کلینیک‌های آب‌درمانی، لجن‌درمانی و ماساژ درمانی و احداث دهکده سلامت به عنوان دیگر ظرفیت استان در حوزه گردشگری سلامت نام برد.
رضوانی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مرتبط در این زمینه همچون همایش آب‌های گرم معدنی می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های استان در این حوزه بیش از پیش کمک کند، گفت: اختصاص و ایجاد بخش توریسم درمانی در بیمارستان‌های دولتی استان نیز اقدامی ضروری در این راستاست.
انتهای پیام/ج30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول