اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در همدان به پایان رسید؛

ثبت ملی آیین سقایی همدان

خبرگزاری فارس: نهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان اهل بیت در همدان با حضور خیل کثیری از مداحان پیشکسوت داخلی و خارجی، مردم همدان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به کار خود پایان داد و آیین سقایی همدان رسما ثبت ملی شد.

ثبت ملی آیین سقایی همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت که به مدت دو روز در شهر همدان برگزار شد، شب گذشته با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه مداحی در داخل و خارج از کشور، مردم، معاون صدای سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولان استانی در مسجد دانشگاه بوعلی سینا به کار خود پایان داد.
استاندار همدان در آیین اختتامیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان ضمن تقدیر و تشکر از عاملان برگزاری این اجلاس باشکوه اظهار داشت: گردهمایی پیرغلامان اهل‌بیت و اجرای برنامه‌های جانبی و مکمل در خلأ برگزاری این اجلاس موجب شد ارزش‌های معنوی استان بیش از پیش ظهور و بروز کند.
کرم‌رضا پیریایی خاطرنشان کرد: اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در همدان را باید یک نقطه عطفی در نظر گرفت تا با استفاده از مجامع فرهنگی و مدیریتی این مجموعه با قوت و قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در ادامه با تقدیر از معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران و حضور این سازمان در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان افزود: از بدو ورود مهمانان و مداحان اجلاس به استان، فضای معنوی و حسینی غیر قابل وصفی در همدان ایجاد شد و ظرفیت‌های معنوی همدان را بیشتر از گذشته نشان داد.
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه تأکید کرد: با توجه به کیفیت بالای اجلاس می‌طلبد که در سال‌های آینده در کنار پیرغلامان و مداحان با تجربه اهل بیت، مداحان جوان نیز برای کسب تجربه و همچنین بهره‌مندی از مسائل تخصصی در حوزه مداحی وارد اجلاس‌های بعدی شوند.
در پایان این مراسم آیین سقایی همدان با حضور معاون صدای سازمان صدا و سیما، استاندار و برخی از مسئولان استانی رسما ثبت ملی شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول