اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد؛

تعزیه سنتی شهر سوق ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ملی تعزیه سنتی شهر سوق خبر داد.

تعزیه سنتی شهر سوق ثبت ملی شد
رحیم دادی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در سومین همایش شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور که در استان چهارمحال بختیاری برگزار شد، تعزیه عاشورایی سنتی شهر سوق به عنوان یکی از مهم‌ترین میراث معنوی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با رای اکثریت اعضای شورای ثبت در فهرست میراث معنوی کشور قرار گرفت.
دادی‌نژاد گفت: این تعزیه سنتی که سابقه 100 ساله در شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه دارد، تاکنون در چندین جشنواره داخلی و خارجی اجرا داشته که مورد تقدیر قرار گرفته است.
معاون میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین مناسبت و به دلیل این موفقیت مراسم تعزیه‌خوانی سنتی شهر سوق با حمایت مالی و معنوی اداره‌کل میراث فرهنگی این استان به صورت زنده در بعد از ظهر روز شنبه 12 آذرماه جاری در ارگ آزادی سازمان میراث فرهنگی و صنابع دستی و گردشگری در خیابان آزادی تهران و همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 آذر در میدان امام حسن شهر دهدشت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول