اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی:

حدیث سلسله‌الذهب باید ثبت ملی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: حدیث سلسله‌الذهب به دلیل اهمیت بالای ان باید ثبت ملی شود.

حدیث سلسله‌الذهب باید ثبت ملی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی  در جمع نخبگان و فعالان عرصه‌های هنری خراسان رضوی اظهار داشت: این اقدام باید به‌عنوان میراث معنوی کشور ثبت و ضبط شود.
وی به حدیث سلسله‌الذهب امام رضا(ع) در نیشابور اشاره کرد و متذکر شد: این اتفاق به عنوان یکی از بی‌نظیرترین نقاط تاریخ اسلام مطرح است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی افزود: این حدیث توسط 18 هزار نفر ثبت شده و  اندیشه تشییع در طول قرن‌ها در قالب‌های مختلف ارائه شده است.
وی حوزه کاری صداو سیمای خراسان رضوی را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: در همین راستا در طول ماه‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این عرصه صورت پذیرفته است.
نهاوندی با تاکید بر این مطلب که هیچ ممنوعیتی در استفاده از تولیدات دیگران برای استفاده در صدا و سیما وجود ندارد، توضیح داد: در حال حاضر مرکز صدا و سیمای این استان آمادگی همکاری در این زمینه ها را به طور کامل دارد.
وی تاکید کرد: در همین راستا توانمندی تمام افراد صاحب ذوق برای تولید آثار فاخر مطابق با سیاست‌های صداوسیما مورد استقبال قرار می گیرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با بیان این که این مرکز تلاش گسترده ای در این زمینه انجام داده است، اعلام کرد: میزان رضایت‌مندی مردم از شبکه سیمای خراسان رضوی طبق آمار نظرسنجی‌ها بسیار افزایش یافته است.
وی یادآور شد: این آمار نظر سنجی نسبت به قبل از 24 ساعته شدن شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
نهاوندی از نیاز به بیش از دو هزار دقیقه انیمیشن در سال جاری در این استان خبر داد و متذکر شد: مسئولان این سازمان نیز در فکر تامین این نیاز مهم هستند. با این حال حداکثر تولید مستقیم صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی تنها800 دقیقه است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی افزود: مابقی این میزان باید توسط هنرمندان این استان تامین شود.
وی با تاکید بر این که این میزان باید به کمک اهالی ادب و هنر استان خراسان رضوی تامین شود، ابراز داشت: هنرمندان این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی را در این خصوص دارند.
نهاوندی به برنامه های دهه محرم صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: ویژه‌ برنامه کاروان حسینی یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
انتهای پیام/خ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول