اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت 5 سال

2500 هکتار از اراضی فیروزکوه به باغ دیم تبدیل می‏شود

خبرگزاری فارس: مشاور علمی و تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در مدت پنج سال، 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان فیروزکوه به باغ دیم تبدیل می‏شود.

2500 هکتار از اراضی فیروزکوه به باغ دیم تبدیل می‏شود
ابوالفضل خلیل‏پور در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از اهداف مهم برای اجرای طرح ایجاد باغات دیم، اشتغال‏زایی برای افراد به ویژه در مناطق روستایی کشور است.
وی ادامه داد: یکی از معضلات مهم کشور بیکاری جوانان است که این جوانان به عنوان ظرفیت‏هایی موثر محسوب می‏شوند.
مشاور علمی و تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: ما باید با اجرای طرح‏های جدید و راه‏های درست شرایط اشتغال‏زایی را برای جوانان فراهم کنیم.
خلیل‏پور اظهار کرد: باید از موقعیت مناسب، بارندگی‏های کافی و شرایط آب و هوایی شهرستان‏های فیروزکوه و دماوند برای ایجاد باغات دیم استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: با این وجود می‏توان از این مناطق برای توسعه محصولاتی مانند زیتون، انجیر، بادام، گل محمدی و انواع گیاهان که با مطالعه و تحقیقات برای کاشت در این باغات مناسب هستند، استفاده کرد.
خلیل‏پور اضافه کرد: ما همواره شاهد بروز حوادث طبیعی و پایدار همچون سیل و بارندگی‏های زیاد، طوفان، فرسایش و خشکسالی هستیم که با اجرای این طرح می‏توانیم باغ‏ها را طوری طراحی و پیاده کنیم که از این عوامل طبیعی کم‏تر آسیب ‏ببینند.
مشاور علمی و تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: همچنین از این طریق می‏توانیم میزان تولیدات خود را بالا ببریم و با حفظ جوانان در این باغ‏ها برای آنها اشتغال مناسب ایجاد کنیم.
خلیل‏پور بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه در مدت پنج سال، 2 هزار و 500 هکتار از اراضی به عنوان هدف اجرای این طرح زیرکشت خواهد رفت.
وی گفت: این طرح هم در قالب حفاظت از منابع ملی و هم در قالب مستثنیات طبق بندهای ماده سه به روستاییان و افراد متقاضی واگذار می‏شود و بعد از مدتی که اراضی به باغ تبدیل شد، متعلق به دولت می‏شود تا از زمین‏خواری جلوگیری شود.
مشاور علمی و تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مشاور معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این طرح به ازای هر هکتار از اراضی مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان تسهیلات به کشاورز تعلق می‏گیرد که نصف آن بلاعوض و در قالب خرید نهالی و هزینه‏های جانبی دیگر است و نصف دیگر آن بعد از بهره‏وری کامل دریافت می‏شود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول