اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه خدمات بیمه‎ای بانک کشاورزی چهار محال و بختیاری خبر داد:

بیمه ۱۰ هزار هکتار باغات بادام آبی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرگروه خدمات بیمه‎ای بانک کشاورزی چهار محال و بختیاری از بیمه تنه تمامی درختان بادام این استان در مقابل عوامل طبیعی و قهری خبر داد.

بیمه ۱۰ هزار هکتار باغات بادام آبی در چهارمحال و بختیاری
حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس مقررات صندوق بیمه کشاورزی،  نهاده‌ها، ساختمان‌ها، ماشین‌آلات، ادوات کشاورزی و تنه درختان تحت پوشش بیمه قرار دارد.
وی افزود: برهمین اساس باغداران استان با پرداخت حق بیمه می‌توانند نسبت به بیمه کردن تنه درختان بادام خود اقدام کنند و در صورت بروز خسارت توسط عوامل طبیعی و قهری، خسارت وارده را جبران کنند.
رحیمی با بیان اینکه در این استان افزون بر10 هزار هکتار باغات بارور بادام آبی وجود دارد، گفت: در سال گذشته بیش از 8 هزار و 400 هکتار از باغات بادام آبی این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به مزایای این طرح انتظار می‌رود تولیدکنندگان در بحث بیمه پذیری و ضرورت بیمه محصولات خود، اقدام و از خدمات حاصله از بیمه کردن محصول خود آگاه شوند.
وی تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اصولی‎ترین و پایدارترین سیستم‎های حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که با مشارکت مستقیم تولیدکنندگان و دولت، خسارات وارده به هر یک از اعضای جامعه بیمه گذار آن محصول پوشش داده می‌شود.
رحیمی اضافه کرد: تمامی افرادی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای مقابله با خطرات بسیار زیادی که به صورت غیرمترقبه و ناگهانی حادث و ممکن است موجب نابودی و صدمه به محصولات آنان شود، نیاز به حمایت دارند و این ضرورت بیش از هر کس، برای خود کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی مشخص است.
مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم اقتصادی در بخش کشاورزی، آینه تمام نمای بخش کشاورزی است و ریشه آنچه را که به‎عنوان قصور و کاستی در بیمه محصولات کشاورزی احساس می‌‎کنند، باید در بخش کشاورزی جست و جو کرد.
وی تصریح کرد: از این رو رواج بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند گامی موثر در روند افزایش تولیدات کشاورزی در کشور محسوب شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول