اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر خبر داد:

موفقیت احداث باغات دیم در روانسر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با اشاره به اینکه در زمینه احداث باغات دیم در روانسر موفق عمل شده است، گفت: هم‌اکنون ‌هزار و 200 هکتار باغات دیم در این شهرستان داریم.

موفقیت احداث باغات دیم در روانسر
کامران کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: جهاد کشاورزی طی چند سال گذشته در زمینه احداث باغات دیم در شهرستان روانسر بسیار موفق عمل کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر اضافه کرد: سطح باغات این شهرستان در ابتدا تنها صد هکتار بوده است اما در حال حاضر یک‌هزار و 200 هکتار باغات دیم داریم.
وی با بیان اینکه شهرستان روانسر دارای یک‌هزار و 270 هکتار باغات آبی است، تصریح کرد: با توجه به وجود منابع آبی و خاکی مناسب در این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی زمینه توسعه باغات طی سال‌های اخیر فراهم شده و آمار احداث آنها رشد چشمگیری داشته است.
کریمی عمده محصولات باغات این شهرستان را گردو، بادام، هلو، شلیل و ... اعلام کرد.
وی ادامه داد: شهرستان روانسر‌ 64‌هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این مقدار 16‌هزار هکتار آبی بوده و مابقی دیم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر توسعه و موفق بودن باغات دیم و ادامه این روند مناسب را منوط به همکاری مردم این شهرستان دانست و تصریح کرد: اگر مردم در نگهداری این باغات همکاری نکنند بعد از یکی و دو سال این باغات از بین خواهد رفت بنابراین نیازمند تعامل مردم با جهاد کشاورزی در این زمینه هستیم.
وی اضافه کرد: در طرح احداث باغات دیم در شهرستان روانسر اراضی شیب‌داری را که در دامنه کوه‌ها بلا‌استفاده بود و گاها برای چرای دام استفاده می‌شد در راستای کمک به طرح آبخیزداری و مهار آب‌های سطحی به‌ کار گرفتیم.
کریمی ادامه داد: با اجرای این طرح مانع حرکت روان آب‌ها شدیم و با آبگیرهایی که ایجاد کردیم آب‌های روان با جمع شدن در چاله‌های ایجاد شده مستقیما به زمین تزریق می‌شود که در نتیجه به منابع زیرزمینی آب کمک می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر از دیگر مزیت‌های احداث باغات دیم در این شهرستان را اشتغال‌زایی برای ساکنان برشمرد و گفت: این باغات منجر به ایجاد اشتغال برای نگهداری شده است. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول