محمد محمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج به پیشرفت 40 درصدی این پروژه اشاره کرد و اظهار کرد: بیش از 30 میلیارد ریال هزینه این پروژه بوده که محل تأمین اعتبار آن از منابع استانی است.
وی افزود: این پروژه بخشی از رینگ ارتباطی شهر سنندج بوده که در اتصال با مسیر جاده همدان و کرمانشاه به جاده سقز و مریوان متصل میشود.
به گفته محمدی با توجه به حجم ترافیکی خیابانهای گلشن، فیضآباد، لشکر28، کمربندی کارگر،17 شهریور و اسلامآباد این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک سبب کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی و نیز کاهش استهلاک و مصرف سوخت ماشینهای عبوری میشود.
وی در ادامه افزود: این پروژه به سه فاز مجزا تقسیم شده که فاز یک پروژه از ابتدای تقاطع شهرک بعثت شروع و با طول 731 متر از مسیر شهرک بعثت عبور و به دانشگاه آزاد اسلامی ختم میشود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه فازهای دو و سه پروژه کمربندی اسلامآباد با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و پیشرفت مالی 14 درصد در دست احداث است، گفت: فاز دو و سه پروژه کمربندی اسلامآباد ادامه فاز یک و در ابتدای دانشگاه آزاد واقع شده و از مسیر شهرک بعثت آغاز و با طول 2 هزار و 191 متر به جاده قدیم مریوان متصل میشود.
پیشرفت 65 درصدی بلوار گریانشان
رئیس شورای شهر سنندج اعلام کرد: پروژه احداث بلوار گریاشان که ادامه بلوار کردستان از طرف جاده ساحلی و حد فاصل بیمارستان توحید تا کمربندی جاده ساحلی شهر سنندج است، از پیشرفت 65 درصدی برخوردار است.
محمدی اظهار داشت: هزینه این پروژه 15 میلیارد ریال است که از محل ستاد حوادث غیرمترقبه و تبصره 3 تأمین اعتبار شده است.
وی امکان دسترسی سریع به بیمارستان توحید و جاده ساحلی از طریق ادامه بلوار کردستان، به ویژه گروههای امدادی و پزشکی و نیز روانسازی ترافیک بلوار کردستان، بلوار مستضعفین، میدان 12 فروردین و تقاطع بسیج را از اهداف و مزایای این پروژه عنوان کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: با احداث این پروژه بار ترافیکی خیابان پاسداران و خیابان جانبازان برای دسترسی آسان به شهرک بهاران و محدوده گریزه کاهش یافته و جاده ساحلی، میدان ترهبار، ترمینال بزرگ سنندج، میدان انقلاب و خیابان فردوسی نیز تکمیل میشود.
محمدی تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون شهرنشینی، تعداد خودروها، ظرفیت محدود خیابانها و بلوارهای سطح شهر احداث تقاطعهای غیرهمسطح خیابانها و بلوارهای جدید و نیز تعریض خیابانهای موجود از راههای برطرف شدن مشکل ترافیک است.
وی یادآور شد: در راستای نیل به اهداف این پروژه احداث بلوار گریاشان به عنوان یکی از شریانهای اصلی شهر مورد مطالعه قرار گرفته و به مرحله اجرا در آمد.
محمدی به ویژگیهای این پروژه اشاره کرد و گفت: طول مسیر 820 متر، طول رمپهای ورودی 350 متر و طول رمپ خروجی این بلوار 272 متر است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
اخبار مرتبط
-
استفاده از نیروهای مردمی برای تغییر فرهنگ ترافیک
-
اجرای طرح ترافیکی پیاده راه به شورای ترافیکی استان ارائه میشود
-
هدف قانون جدید جرایم رانندگی اصلاح رفتار ترافیکی است
-
احداث پارکینگهای مکانیزه در راستای کاهش گره ترافیکی مشهد است
-
دهها پروژه شاخص ترافیکی در جنوب تهران در حال اجرا است
-
فرهنگسازی ترافیک نیازمند آموزش است
-
توجه به جهتدهی طرحهای ترافیکی آذربایجان غربی
-
ارائه برنامهای منسجم برای کاهش ترافیک ارومیه
-
طرح ترافیکی زمستانی محورهای راور آغاز شد
-
رسالت شورای ترافیک در کاهش بروز حوادث، حیاتی است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.