اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی خبر داد

استفاده از نیروهای مردمی برای تغییر فرهنگ ترافیک

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: لازمه تغییر فرهنگ ترافیک اقشار مختلف جامعه، استفاده کردن از نیروهای مردمی است.

استفاده از نیروهای مردمی برای تغییر فرهنگ ترافیک
مجتبی امانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از ابتدای دی ماه اجرای مرحله دوم قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی آغاز شده، پس برای اینکه در اجرای این قانون به اهداف مورد نظر مبنی بر کاهش تصادفات، کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادف دست پیدا کنیم از معتمدان محله‌ها استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: این قانون برای ارتقای سطح ایمنی اقشار مختلف مردم، کاهش صدمات جانی و مالی آنها تنظیم شده، پس باید از ظرفیت‌های موجود بین مردم در راستای اجرای قانون فوق به نحو مطلوب استفاده شود از این رو در سطح وسیع از معتمدان محله‌ها، دهیاران، همیاران پلیس و... برای اجرای بهتر قانون استفاده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در اجرای مرحله نخست قانون مردم همراهی خوبی با پلیس داشتند، تصریح کرد: مرحله نخست قانون مذکور از دهم اردیبهشت سال جاری همگام با سراسر کشور در آذربایجان غربی هم به مرحله اجرا درآمد بنابراین به دلیل همکاری شهروندان در مدت کوتاهی کاهش سوانح جاده‌ای و تلفات انسانی شاهد شدیم.
وی به تشریح بعضی تبصره‌های قانون فوق پرداخت و گفت: طبق تبصره یک به استثنای بندهای یک تا هفت برای هر تخلف در 24 ساعت فقط یک بار نمره منفی محاسبه می‌شود همچنین طبق تبصره دو در صورتی که متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب به آخرین تخلف منجر به کسب نمره منفی بار اول، دوم و نیز یک سال در بار سوم (قبل از رسیدن به حد نصاب) مرتکب هیچ تخلف رانندگی نشود همه نمره‌های منفی آن مرحله بلا‌اثر خواهد بود.
امانی اضافه کرد: طبق تبصره چهارم این قانون کسانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌‌شوند پس می‌طلبد رانندگان، صاحبان وسایل نقلیه و دارندگان گواهینامه رانندگی به این قبیل مسائل و قوانین موجود دقت کنند تا مشکلی برای آنها در این حوزه ایجاد نشود.
این مسئول با بیان اینکه قانون از ابتدای ماه به مرحله اجرا در آمده، تصریح کرد: عنوان‌ تخلفات رانندگی و میزان جریمه همچنین نمره منفی برای هر تخلف مشخص شده است بنابراین طبق این قانون رانندگی در حالت مستی، مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی، انجام دادن حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر در ساعت، سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز و... به عنوان مهم‌ترین عناوین تخلف قلمداد می‌شود مأموران هنگام مشاهده این قبیل موارد طبق ضوابط موجود رفتار خواهند کرد.
انتهای پیام/ن۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول