اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 9 مشهد:

فرهنگ‌سازی ترافیک نیازمند آموزش است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: برای بهبود وضع ترافیک موجود راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم که یکی از این راه‌ها، آموزش است.

فرهنگ‌سازی ترافیک نیازمند آموزش است
محسن گلمشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با وجود 800 هزار خودرو در شهر مشهد نباید انتظار داشت که تمام مشکلات ترافیکی در این شهر قابل حل باشد زیرا این مسئله نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها به منظور فرهنگ‌سازی مناسب است.
شهردار منطقه 9 مشهد با بیان مثالی در حوزه ترافیک اظهار داشت: سالها است که در مورد توقف، پشت‌ خط ایست عابر پیاده که یک رفتار ابتدایی در ترافیک است و محدودیت خاصی برای راننده ندارد صحبت می‌شود، اما هنوز که هنوز است نیمی از رانندگان پشت خط‌کشی عابر پیاده توقف نمی‌کنند.
گلمشکی تصریح کرد: رای بهبود وضع موجود راهی جز فرهنگ‌سازی نداریم و یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی، آموزش است. اما آموزش باید با استفاده از همه ابزار موجود، از جمله رسانه‌های تصویری، گفتاری و نوشتاری و به طور مستمر و غیرمستقیم و با در نظر گرفتن ویژگی‌های فراگیر آن انجام شود.
شهردار منطقه 9 با اشاره به فعالیت‌های اداره ترافیک شهرداری این منطقه اظهار داشت: خرید و نصب تجهیزات ترافیکی، اجرای سرعت‌گاه‌های آسفالتی، ایمن‌سازی مدارس، خرید و نصب تابلوهای ترافیکی و تعمیر گذرگاه‌های پیاده از اهم فعالیت‌های شهرداری منطقه 9 در مورد کاهش ترافیک شهری است.
گلمشکی اصلاح هندسی تقاطع بولوار شهید فکوری، اجرای پل هوایی عابر پیاده هشتم شهریور و رنگ‌آمیزی سرعت‌گاه‌ها و خرید و نصب گارد ریل را از دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: به زودی در بولوار شهید فکوری نیز پل‌های هوایی جهت استفاده عابران پیاده احداث می‌شود.
وی با اشاره به هزینه 440 میلیون تومانی شهرداری منطقه 9 در حوزه ترافیک افزود: هر یک از ما به عنوان فردی از افراد جامعه بهتر است از همین امروز سعی کنیم تا با اجرای کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، ضمن ایجاد محیطی امن با ترافیک روان، فرهنگ ترافیک را از سن کودکی با کردار و نه با گفتار به کودکانمان بیاموزیم.
شهردار منطقه 9 مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر اقدامات بسیار جامعی در حوزه خدمات شهری در این منطقه در حال انجام است که نوید روزهای خوشی را برای شهروندان ساکن دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول