اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

یک‌میلیارد تومان تجهیزات هوشمند کردن مدارس خریداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای داشتن نظام آموزشی شایسته یک‌میلیارد تومان تجهیزات هوشمند کردن مدارس خریداری می‌شود.

یک‌میلیارد تومان تجهیزات هوشمند کردن مدارس خریداری می‌شود
احمد محمودزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، بحث نهضت ملی حفظ قرآن کریم را در آموزش و پرورش یادآور شد و اظهار داشت: برای داشتن نظام آموزشی شایسته‌سالار به 10 میلیون حافظ قرآن در سال‌های آینده نیاز داریم که در قالب طرح نور حفظ قرآن کریم برای فرهنگیان و دانش‌آموزان سعی می‌شود تربیت این تعداد افراد مدنظر باشد.
وی تصریح کرد: از ابتدای آذر ماه امسال بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان و معلمان را در طرح حفظ قرآن کریم آغاز کردیم به گونه‌ای که قرار است 16 درصد دانش‌آموزان استان و چهار درصد معلمان در قالب این طرح حفظ قرآن کنند.
محمودزاده این ثبت‌نام‌ها را داوطلبانه اعلام کرد و گفت: امسال در سطح کشور دو میلیون دانش‌آموز و معلم در این طرح شرکت می‌کنند.
این مسئول نحوه حفظ کردن قرآن را از نیم جز آخر اعلام کرد و افزود: این کار به صورت جز به جز پیش می‌رود و قرار است معلمان و دانش‌آموزان حافظ قرآن نیز تشویق مادی و معنوی شوند.
وی تأسیس مدارس قرآن را نیز در همین راستا بیان کرد و اظهار داشت: در این باب فعالیت‌های خوبی در دو سال گذشته انجام شده و امسال نیز بیش از 200 مدرسه قرآنی شکل‌گیری شده است.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد هوشمندسازی مدارس و اجرای فاز اول آن تصریح کرد: با استفاده از منابع اعتباری ملی و استانی تجهیز مدارس به امکانات هوشمندسازی آغاز شده است.
وی بیان کرد: در سفر هیئت دولت به استان 2 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت که تاکنون خرید تجهیزات به ارزش یک‌میلیارد تومان انجام شده و قرار است در آینده نزدیک یک‌میلیارد تومان تجهیزات دیگر نیز برای مدارس دارای طرح هوشمندسازی انجام شود.
محمودزاده هدف اصلی از اجرای این طرح را گذر کتاب‌محوری، استفاده از فناوری‌های جدید، ایجاد شور و نشاط بیشتر و همچنین کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و ادامه داد: ما تا پایان سال تحصیلی امسال قول هوشمندسازی 300 مدرسه را دادیم که به نظر می‌رسد با فعالیت‌های آغاز شده این امر بیشتر نیز باشد.
وی تولید محتوا، تجهیز مدارس به فناوری‌های جدید، کارآمد کردن نیروی انسانی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های آموزشی و تدریس را از مزایای این طرح اعلام کرد و خاطر نشان کرد: دو مجتمع در منطقه محروم اردبیل در حال هوشمندسازی است که یکی از آنها بخش سومرین و دیگری روستایی در منطقه نمین است.
محمودزاده با اعلام این‌که هوشمندسازی مدارس غنی و فقیر نمی‌شناسد، اضافه کرد: تمام مدارس استان اردبیل تا سه سال آینده هوشمندسازی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در کنار تجهیز مدارس بحث همراهی خوب والدین دانش‌آموزان را در اجرای طرح‌های نوین آموزشی و تقویت مؤلفه‌های حمایتی را از سوی سرگروه‌ها شاهد هستیم که انتظار می‌رود این امر نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول