اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اختصاص 3 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از اختصاص اعتبار 3 میلیارد تومانی برای هوشمندسازی مدارس این استان خبر داد.

اختصاص 3 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امیر نظری شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان در تلاش هستند تا با اقدامات لازم به هوشمندسازی مدارس زنجان در کمترین زمان ممکن بپردازند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه مقرر شده هر سال 20 درصد از مدارس کشور هوشمند شوند، ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان نیز در تلاش هستند، تا این قانون در استان نیز محقق شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: مسئولان آموزش و پرورش به منظور الکترونیکی کردن هر چه بیشتر دروس آموزشی اقدام به هوشمند سازی مدارس کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اهمیت هوشمند سازی مدارس برای همه مسئولان ذی‌ربط در این زمینه مشخص شده، اضافه کرد: ارگان‌های ذی‌ربط موظف هستند همکاری‌های لازم را با آموزش و پرورش در این زمینه انجام دهند.
نظری اذعان داشت: اقدام به هوشمند سازی مدارس هم در حوزه سخت‌افزاری و هم در حوزه نرم‌افزاری صورت می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه ادارات مختلف دولتی در زمینه هوشمند سازی مدارس یادآور شد: هر دستگاهی که از منابع دولتی ارتزاق می‌کند، موظف به هوشمند سازی یک مدرسه است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزاری نمایشگاه هوشمند سازی در استان زنجان را نیز از اقدامات بسیار خوب آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد و افزود: استان زنجان به عنوان پنجمین استان کشور اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارسال شش هزار و 250 اثر به جشنواره تولید محتوای الکترونیک، ادامه داد: این امر نیز یکی از اقدامات بسیار خوب آموزش و پرورش استان زنجان است که در سال‌جاری صورت گرفته است.
نظری در ادامه با اشاره به برخی از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان در جلسه گذشته یادآور شد: تصویب اساسنامه ویژه فرهنگیان، معافیت مدارس از پرداخت هرگونه عوارض در زمینه انشعاب آب، برق و گاز از جمله مصوبات جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش بوده است.
وی همچنین با اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته از آغاز سال‌جاری اضافه کرد: اجرای طرح همگام با قرآن از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش فعالیت‌های قرآنی در مدارس زنجان اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح همگام با قرآن برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی اجرا می‌شود، افزود: قرائت روزانه قرآن در مدارس موجب انس هر چه بیشتر دانش‌آموزان با آیه‌ها و مفاهیم قرآنی می‌شود.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها و اولیای مدارس نقش تاثیرگذاری در افزایش فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان دارند، ادامه داد: همراهی خانواده‌ها با دانش‌آموزان در قرائت و خواندن قرآن کمک شایانی به قرائت هر چه بیشتر قرآن توسط دانش‌آموزان می‌کند.
در حال حاضر 182 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان به تحصیل اشتغال دارند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول