اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

سیاست آموزش و پرورش توسعه هوشمند‌سازی مدارس است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیاست آموزش و پرورش توسعه روند هوشمند‌سازی مدارس است.

سیاست آموزش و پرورش توسعه هوشمند‌سازی مدارس است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی ظهر امروز در حاشیه جشنواره الگوهای برتر تدریس مبتنی بر ارتباطات و اطلاعات اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش یک جریان دائمی است، باید خود را با اتفاقات روز هماهنگ کند، امروز عصر اطلاعات و شیوه‌های نوین آموزشی است.
وی افزود: طی دو سال گذشته جشنواره الگوهای برتر تدریس در سطح استان برگزار شده و امروز از برگزیدگان جشنواره استانی و کشوری  در سال تحصیلی گذشته قدردانی می‌شود.
شیخ‌بهایی ابراز داشت: به دلیل محدودیت‌ها در برگزاری این جشنواره هر سال تعداد محدودی از کتاب‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم که در سال تحصیلی گذشته دو عنوان درسی شامل قرآن و ریاضی در آموزش متوسطه راهنمایی و در مقطع متوسطه نظری سه عنوان درسی روانشناسی، آمادگی دفاعی و رایانه را برای تدریس مبتنی بر ارتباطات و اطلاعات انتخاب کردیم.
وی افزود: دبیران و معلمان ابتدایی طرح خود را به آموزش و پرورش شهرستان ارائه دادند و بعد از ارزیابی توسط کارشناسان مربوطه این طرح به استان و در نهایت با بررسی داوران به مرحله کشوری راه می‌یابند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: امروز در این جشنواره از 180 دبیر برگزیده استانی و از میان آنها 23 نفر برگزیدگان کشوری تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.
شیخ‌بهایی عنوان کرد: از جمع این 23 نفر برگزیده کشوری 12 نفر از معلمان متوسطه راهنمایی و 9 نفر از دبیران متوسطه نظری بودندکه از سوی وزارتخانه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه پیام این جشنواره ارائه آخرین دستاوردها در روش‌های تدریس نوین توسط اساتید و داوران است، افزود: ما از دبیرانی که به دنبال نوآوری و خلاقیت هستند و فضای کلاس را با شیوه‌های نوین پیش می‌برند، استقبال می‌کنیم و این یک فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش است.
شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سال تحصیلی جدید نیز برگزار می‌شود که به دلیل مشکلات و محدودیت‌ها در آموزش متوسطه راهنمایی فقط در دو عنوان درسی شامل ادبیات فارسی و علوم اجتماعی و در دوره متوسط نظری سه عنوان درسی شامل فیزیک یک، حسابان، تاریخ ایران و جهان دو است.
وی گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه روند هوشمند‌سازی مدارس است که در استان کرمان نیز دنبال می‌شود که دانش‌آموزان بتوانند از امکانات پیشرفته فناوری روز در کلاس‌های درس و معلمان هم بتوانند ا‌ز اطلاعات روز در پیشبرد اهداف تدریس خود استفاده کنند.
شیخ‌بهایی اظهار داشت: در سال‌های گذشته در مسابقات و المپیاد‌ها رتبه‌های اول به شهر کرمان و شهرهای بزرگ اطراف آن اختصاص داشت، اما امروز ما شاهد آن هستیم که مناطق محروم در رتبه‌های بالای علمی قرار دارند.
شیخ‌بهایی افزود: سال جاری در جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در بخش دانش‌آموزی برگزار شد، طرح یکی از دبیرستان‌های حاشیه شهر سیرجان رتبه کسب کرد که این نشان دهند تلاش و کوشش دبیران و دانش‌آموزان ما در مناطق محروم‌تر است.  
وی گفت: در سال تحصیلی جدید جشنواره انتخاب مدارس برتر و همچنین توجه ویژه‌ به مدارس عادی دولتی ‌و بالا بردن کیفیت پایه اول تحصیلی را داریم.
شیخ‌بهایی عنوان کرد: در دوره متوسطه نظری طرح مهم ‌همگام‌سازی با قرآن و در دوره متوسطه راهنمایی طرح بزرگ غنی‌‌سازی درس‌های ریاضی و علوم تجربی و در سال ‌تحصیلی جاری اجرا می‌شوند.
وی تصریح کرد: از طرح‌های مهم دیگر آموزش و پرورش برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی تمام پایه‌ها و در پیش‌دانشگاهی طرح تقویت بنیه علمی در سراسر استان کرمان و واحدهای آموزشی داریم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان در سطح کشور در رتبه بالای قرار دارد، اظهار داشت: د‌ر پایه اول متوسطه نظری رتبه پنجم کشوری و در متوسطه راهنمایی رتبه سوم کشوری را داریم و به زودی جایگاه علوم انسانی‌، ریاضی فیزیک و تجربی اعلام می‌شود.
به گزارش فارس در این مراسم از فاطمه موبین در رشته رایانه دارای رتبه اول استان و سوم کشوری، مهدیه جوکار در رشته روانشناسی دارای رتبه اول استان و سوم کشوری و اختر حسن‌آبادی در رشته آمادگی دفاعی دارای رتبه اول استان و رتبه سوم کشوری تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول