اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:

گسترش سوادآموزی در برنامه پنجم توسعه کشور

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی کشور از گسترش برنامه‌های سوادآموزی کشور فراتر از برنامه پنجم توسعه خبر داد.

گسترش سوادآموزی در برنامه پنجم توسعه کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، پرویز کوثری پنج‌شنبه شب در نشست هماهنگی سوادآموزی‌های سراسر استان مازندران در آمل با اشاره به اینکه در گروه سنتی 10 تا 49 سال رشد سوادآموزی از شیب مناسبی برخوردار بوده است، گفت: این میزان از برنامه پنجم توسعه فراتر رفته است.
وی با بیان اینکه از 5/47 درصد میزان باسوادی در کشور این میزان امروز به 95درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای کشور است اما باید به راه‌های نرفته در این مسیر نیز توجه کرد.
کوثری با اشاره به اینکه امروز براساس سیاست‌های کشور در حوزه اجتماعی و اقتصادی باید بی‌سوادی ریشه‌کن شود، اظهار داشت: باید مدام بی‌سوادی را تحقیر کرد تا ریشه‌کن شود اما این به معنای تحقیر فرد بی‌سواد نیست.
وی با تاکید بر  نقش فرمانداران، بخشداران و مسئولان شهری در کاهش نرخ بی‌سوادی در کشور، گفت: باید برای دست یافتن به این هدف سازنده دست به دست هم بدهیم.
معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی سوادآموزی باید به صورت همزمان طی شود، اظهار داشت: باید وارد عرصه‌هایی شویم که بی‌سوادان کشور بهره‌مندی از سواد حق خود بدانند و داشتن آن را دنبال کنند.
کوثری با بیان اینکه بی‌سوادی به عنوان یکی از شاخص‌های عقب‌ماندگی در دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید این باور در جامعه نهادینه شود که برای توسعه به جامعه‌ای باسواد نیاز داریم.
وی با تاکید بر اینکه زمانی که قرار است در سال‌ 1404 از حیث دانایی در منطقه رتبه یک را داشته باشیم نباید بی‌سوادی در کشور باقی بماند، افزود: باید این امکان برای جامعه ایجاد شود که میزان آگاهی‌های خود را افزایش دهد.
 انتهای‌پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول