اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

نهضت سوادآموزی در شمار مقدس‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران از نهضت سوادآموزی به‌عنوان مقدس‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی یاد کرد.

نهضت سوادآموزی در شمار مقدس‌ترین آرمان‌های نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، پرهیزکاری و توسل و تمسک به آیات خداوند برای دوری از گناه اظهار کرد: کسانی که دستورات خداوند را سرلوحه زندگی و کارهای خود قرار بدهند به هدایت خداوند دست پیدا می‌کنند.
وی افزود: دوری از اوامر و دستورات الهی و نافرمانی از این دستورات باعث دوری از رحمت خداوند می‌شود.
موسوی، بهترین وسیله برای رضایت خداوند را رعایت تقوا و پرهیزکاری دانست و تصریح کرد: دوری از کارهای گناه که بسیار ساده و آسان است می‌تواند انسان را از هلاکت و نابودی نجات دهد.
امام جمعه گچساران با اشاره به اثرات غیبت و دستورات خداوند و ائمه معصومین در نهی این گناه کبیره گفت: سلول‌های روحانی انسان نیز مانند سلول‌های جسمانی ممکن است معتاد و آلوده به گناه شوند و بدترین گناهان عادت کردن به غیبت است.
موسوی تصریح کرد: خداوند اظهار بدی‌ها را توسط انسان‌ها علیه همدیگر دوست ندارد و آن را نهی کرده است.
خطیب جمعه گچساران تاکید کرد: غیبت از گناهان کبیره و نابخشودنی است مگر کسی که مورد ظلم کسی واقع شده باشد و از ظلم او سخن بگوید.
وی ابراز داشت: با مراجعه به روایات ائمه، کتب روایی و مطالعه آنها متوجه می‌شویم که سخنان زیادی در نهی از غیبت وجود دارد.
موسوی، هتک حرمت آبروی مسلمان را بدتر از ربا‌خواری دانست و افزود: ویروس غیبت در روح معنوی انسان مانند ویروس ایدز پنهان و مخفی است و سرانجام این ویروس سبب فساد و تباهی خانواده غیبت کننده می‌شود.
خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نمازجمعه این هفته گفت: بهترین ریسمان ناگسستنی توسل و تمسک به خداوند بوده و ریسمان خداوند قرآن نام دارد.
وی افزود: تمسک و توسل به قرآن انسان را از آثار ناهنجاری‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دور می‌کند.
موسوی با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی در کشور عنوان کرد: نهضت سوادآموزی به فرمان هوشمندانه امام خمینی(ره) از حرکتی محدود و ساده به نهضتی بزرگ و فراگیر تبدیل شد.
خطیب جمعه گچساران ابراز داشت: نهضت سواد آموزی در شمار مقدس‌ترین آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: چنین آرمان مقدسی جای دارد در کنار بزرگترین اهداف معجزه قرن یعنی تشکیل نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد و سطری طلایی در کارنامه اسلام در جهان معاصر باشد.
موسوی ادامه داد: آموختن تنها دستاویز انسان در سراشیبی داشتن و نداشتن است.
وی اولین دستور آخرین کتاب الهی را امر به خواندن دانست و عنوان کرد: اگر مسلمانی به  امر یادگیری سواد و آموزش نپردازد مورد خشم و سرزنش سخت کتاب خداوند و اسلام قرار می‌گیرد.
این مقام مذهبی گچساران با اشاره به اهمیت و جایگاه سوادآموزی در تاریخ اسلام ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) در جنگ بدر آزادی اسیران دشمن را منوط به با سواد کردن 10 نفر از مسلمانان کرد و این موضوع اهمیت و جایگاه سواد آموزی را از صدر اسلام نشان می‌دهد.
وی گفت: آموختن هنری است که همه توانایی‌ها و هنرهای دیگر از آن می‌جوشد.
موسوی با اشاره به نقش حجت‌الاسلام محسن قرائتی در پیشرفت نهضت سوادآموزی در کشور بیان داشت: حجت‌الاسلام قرائتی بعد از پیروزی انقلاب حرکت محدود فرهنگی را به نهضتی بزرگ تبدیل کرد به‌ گونه‌ای که معدل بی‌سوادی در بسیاری از روستاها و شهرها به صفر رسیده است.
وی با تبریک عید کریسمس به مسیحیان آزاده دنیا گفت: اسلام تنها دینی است که در کتاب آسمانی آن مطالب فراوانی در مورد نبوت، رسالت، کتاب حضرت عیسی (ع) و مادرش حضرت مریم (ص) آمده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول