اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

دلیل عدم موفقیت سوادآموزی بخشی شدن موضوع است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی موفق نبودن سوادآموزی در کشور را بخشی شدن موضوع عنوان کرد و گفت: برخلاف تصورات موجود امر سوادآموزی به بی‌سوادان یک پروسه سخت و پیچیده محسوب می‌شود.

دلیل عدم موفقیت سوادآموزی بخشی شدن موضوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی باقری ظهر امروز در همایش مجتمع‌های آموزشی استان زنجان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه کشورهای توسعه یافته اظهار داشت: تحقیقات صورت گرفته حاکی از نتیجه دادن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آموزش‌های عمومی در توسعه این کشورها است.
وی افزود: هیچ کشوری بدون پرداختن به نظام آموزشی خود مسیر توسعه را طی نکرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بر وجود رابطه بین ثروت مادی و تولید علم اشاره و تصریح کرد: بین تولید علم، تربیت نیروی انسانی و ثروت رابطه مستقیمی وجود دارد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی بر سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به همت مسئولان نظام در حال گذراندن طلایی‌ترین دوران خود است.
باقرزاده با اشاره به رتبه 21 ایران در تولید علم بر اساس گزارش‌ موسسه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در برخی حوزه‌ها تا 11 نیز ارتقا یافته است.
وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد تربیتی کشور برشمرد و گفت: آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل حاکمیتی بودن باید توسط نزدیکترین افراد به نظام اداره شود.
وی با اشاره به تحرک به وجود آمده در درون آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌های درسی آموزش و پرورش نیز شاهد تحولات عمیقی بوده است.
باقرزاده اضافه کرد: تاکید آموزش و پروش برای تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح در راستای کیفیت بخشی به آموزش صورت می‌گیرد.
وی توجه به مرجعیت معلم در آموزش را از جمله تحولات به وجود آمده در آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: همه کارها در آموزش و پرورش حول محور معلم انجام می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار بی‌سوادان در کشور طبق سرشماری انجام شده در سال 85 گفت: بیش از 15 درصد از مردم ایران بر اساس گفته خودشان بی‌سواد هستند.
وی آمار کم ‌سوادان کشور را بر اساس سرشماری سال 85 که موفق به گذراندن دوره شده‌اند، را بیش از 10 میلیون نفر اعلام کرد.
باقرزاده با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات استخراج شده بیش از 2 میلیون نفر در ایران بی‌سواد مطلق هستند، تصریح کرد: 50 درصد از بی‌سوادن از اولیای دانش‌آموزان هستند.
وی سند تحول تربیت را شامل سه رکن مدرسه، حاکمیت و خانواده دانست و گفت: 50 درصد از اولیای دانش‌آموزان بی‌سواد هستند و این آمار تاثیر مستقیم بر سند تحول تربیتی بر جای می‌گذارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از استنادات حقوق بشر به آمار بی‌سوادان کشورها است، مسئولان آموزش و پرورش را به تلاش برای رفع این مشکل فراخواند.
وی ادغام سازمان نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش را به معنای استفاده از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: ایجاد حساسیت در آموزش و پرورش بهترین گزینه برای حل مشکل بی‌سوادی در کشور است.
باقرزاده با اشاره به تکلیف شرعی برای سواد آموزی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، از فرصت یک ساله برای باسواد شدن این والدین خبر داد.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس تاکید کرد: افراد شناسایی شده یا به مراکز سواد آموزی معرفی می‌شوند یا توسط خود مدارس باسواد می‌شوند.
 رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بر استفاده از ابزارهای تشویقی برای مدرسان و سواد آموزان تاکید کرد و افزود: اطلاعات افراد انتخاب شده برای سوادآموزی باید منطبق با بانک اطلاعاتی موجود باشد.
وی با اشاره به فرصت تعیین شده تا پایان برنامه پنجم برای برگزاری دوره‌های سوادآموزی تصریح کرد: اعتبارات مالی برای باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه تامین شده است.
باقرزاده با اشاره به اصلاح کتاب‌های نهضت سواد آموزی اضافه کرد: دوره‌های برگزاری سوادآموزی کوتاه شده و همچنین صدا کشی که از مشکلات برگزاری دوره‌ها محسوب می‌شد، حذف شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از امکانات غیر دولتی از اهداف سازمان نهضت سوادآموزی در برگزاری دوره‌های سواد‌آموزی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت رفع مشکل بی‌سوادی تاکید کرد: بی‌سواد آسیب دیده محسوب می‌شود، چرا که از حقی محروم شده است.
وی به آسیب‌پذیر بودن بی‌سواد اشاره و تصریح کرد: افراد بی‌سواد با توجه به عدم آگاهی توان آسیب رسانی به دیگران را هم دارند.
باقرزاده دلیل موفق نبودن سوادآموزی در کشور را بخشی شدن موضوع بی‌سوادی عنوان کرد و گفت: برخلاف تصورات موجود امر سوادآموزی به بی‌سوادان یک پروسه سخت و پیچیده محسوب می‌شود.
وی بر پیشتاز بودن استان زنجان در سوادآموزی به ییسوادان اشاره و ابراز امیدواری کرد، به زودی جشن پایان بی‌سوادی در زنجان برگزار شود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول