اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سوادآموزی در خراسان جنوبی آهنگ رو به رشدی دارد/ 80 درصد بزهکاران زندان‌ها مدرک زیر دیپلم دارند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجموع آدم‌های بزهکار در زندان‌های کشور 80 درصد زیر دیپلم مدرک دارند.

سوادآموزی در خراسان جنوبی آهنگ رو به رشدی دارد/ 80 درصد بزهکاران زندان‌ها مدرک زیر دیپلم دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی باقرزاده  ظهر امروز در گردهمایی مشترک مدیران مجتمع‌های آموزش و پرورش روستایی و آموزشیاران نهضت در بیرجند اظهار داشت: عنصر اصلی عزت، سربلندی، استقلال، و پیشرفت و آبادانی هر کشور و ملتی در سایه نظام آموزش و پرورش شکل و به منصه ظهور می‌رسد.
وی افزود: با مطالعه 34 کشور ثروتمند مشخص شده که دو عامل آموزش عمومی با کیفیت و شاخص‌ بالای دانش، علت اصلی ثروت مادی بوده که بیش از 90 درصد کشورها نظام 12 ساله آموزشی کشور ایران را طی می‌کنند.

* ایران از نظر تولید دانش در 10 سال گذشته 17 برابر سرعت پیدا کرده است
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید دانش  در طول 10 سال گذشته 16 تا 17 برابر سال‌های گذشته سرعت پیدا کرده است، ادامه داد: حدود 19 هزار مقاله در سال از جمهوری اسلامی ایران در نشریات و مقالات معتبر جهانی چاپ شده که در این زمینه رتبه 21 جهان را دارا هستیم.
باقرزاده با بیان اینکه بین تولید دانش و تولید ثروت رابطه وجود دارد، افزود: کشوری توانسته رقم بیشتری تولید کند که بتواند دانش خود را تجاری سازی کند.
وی افزود: 69 درصد ثروت جامعه سهم نیروی انسانی آن است و بین تولید ثروت و امنیت در همه ابعاد رابطه مستقیم وجود دارد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، تصریح کرد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران به یک همگرایی جدی رسید تا آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برساند.

* بر اساس سرشماری 85 میانگین تحصیل شهروندان ایرانی هفت سال است 
باقرزاده با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور شامل سه مرحله رسمی، عالی و غیر رسمی است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 85 میانگین تحصیل شهروندان ایرانی هفت سال است که هر ایرانی به جز دانش آموزان هفت سال درس خوانده است.
وی سوادآموزی را یک ضرورت اجتماعی دانست و گفت: از مجموع آدم‌های بزهکار در زندان‌های کشور 80 درصد زیر دیپلم مدرک دارند که در این راستا اقدامات آموزشی در این مراکز صورت می‌گیرد.
 معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دلایل بعثت انبیاست، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت بر سه مقوله حاکمیت، خانواده و مدرسه استوار است‌.
در پایان این مراسم از آموزشیاران خراسان جنوبی تجلیل شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول