اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نمین:

سند تحولی آموزش و پرورش محتوایی قرآنی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از قرآن کریم، آموزه‌های دینی و قانون اساسی سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و نقشه جامع علمی کشور است.

سند تحولی آموزش و پرورش محتوایی قرآنی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد قاسم‌زاده عصر امروز در همایش سرگروه‌های درس زبان و ادبیات فارسی مقطع متوسطه استان اردبیل و دبیران این رشته در نمین اظهار داشت:‌ عزت و جایگاه رفیع معلم و کلاس در سند تحول آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته و به یقین این توجه ویژه اسباب یک دگرگونی ضروری را فراهم می‌آورد.
وی از آموزش و پرورش به عنوان برترین و بهترین دستگاه در عاقبت‌بخیری افراد جامعه و نظام یاد کرد و افزود: اگر جایگاه معلم و کلاس درس به معنای حقیقی فهمیده شود به یقین بسیاری از معضلات و مشکلات برطرف شده و حل می‌شود.
قاسم‌زاده از کلاس درس به عنوان مهم‌ترین جغرافیای عالم و کانون تربیت و تعلیم به عنوان بهشت رشد دانش‌آموزان یاد کرد و ادامه داد: مدرسه پایگاه تمدن‌ساز و تدین‌آفرینی است که جهش‌های علمی و تربیتی را نیز به همراه دارد.
این مسئول با بیان این‌که در تحول بنیادین مدیر مدرسه به همراه معلمان اسباب تحول تربیتی و آموزشی را فراهم می‌کنند، خاطر نشان کرد: این سند به عنوان قانون اساسی در نظام آموزش و پرورش به تمام دغدغه‌های جامعه پاسخگو است.
وی در ادامه سخنان خود اصل تربیت را برگرفته از اندیشه درونی و بیرونی، هدایتگر و گاه مطابق با عقل، فطرت و شریعت یاد کرد و گفت:‌ چراغ هدایت بیرونی انبیا هستند و چراغ هدایت درون نیز عقل و تدبیر و فطرت انسان است که می‌تواند زمینه‌ساز بهترین تحول روحی و روانی باشد.
به گزارش فارس، مدیر آموزش و پرورش نمین معلمان را به عنوان سفیران آموزش احکام و فرایض دینی به همراه آموزش‌دهندگان اخلاق، ادب و معرفت اعلام کرد و اظهار داشت: معلمان باید خلاقیت، نوآوری و بهترین شیوه‌های تدریس را در دستور کار خود قرار دهند تا موفقیت حاصل شود.
وی تصریح کرد: هیچ ابزاری امروز جایگزین معلم نیست و معلمان ما نقش برجسته‌ای در جریان یاددهی و یادگیری دارند که در این عرصه با پرهیز از برخی نگرش‌ها و اقدامات سنتی می‌توان روحیه پرسشگرانه دانش‌آموزان را نیز تقویت کرد.
به گزارش فارس، ‌در این همایش یک‌روزه که با حضور 50 نفر از سرگروه‌های درس زبان و ادبیات فارسی مناطق 19گانه آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش نمین برگزار شد، سرگروه‌های درسی محتوای کتب درسی را مورد بررسی قرار داده و به رفع ایراد و اشکالات پرداختند.
در این همایش راه‌های تولید محتوای مفید الکترونیکی، طراحی سئوالات استاندارد براساس ملاک‌های ارزشیابی و موضوعات تربیتی و آموزشی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول