اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهره ماندگار علمی کشور:

معضل ناامیدی حاصل نظام آموزش و پرورش ماست

خبرگزاری فارس: چهره ماندگار علمی کشور و پدر علم مدیریت نوین ایران گفت: معضل ناامیدی ماحصل نظام آموزش و پرورش فعلی ما است و باید برنامه شکوفایی و شادی آفرینی در نظام آموزشی ما نهادینه شود.

معضل ناامیدی حاصل نظام آموزش و پرورش ماست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، سید مهدی الوانی در نشستی با موضوع "رفتار سازمانی مثبت‌گرا" در دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: اگر مدیران به کارشان عشق و امید نداشته باشند، پیشرفتی نخواهند داشت.
وی ادامه داد: شما دانشجویان در موسسه‌ای تحصیل می‌کنید که هم پای دانشگاه‌های دنیا پیش می‌رود چرا که رئیس این واحد با عشق و امید به آینده دانشگاه آزاد قزوین را به موفقیت‌های بسیاری، رسانده است.
چهره ماندگار کشور افزود: معضل ناامیدی ماحصل نظام آموزش و پرورش فعلی ما است و فرستادن یک گروه مایوس از آینده، بدبین، دل مرده و پژمرده به دانشگاه نتیجه رفتار سازمانی منفی‌گرا است.
وی تاکید کرد: باید برنامه شکوفایی و شادی آفرینی در نظام آموزشی ما نهادینه شده و نظام ارزشی ایرانیان از شادی روح و جسم بهره‌مند شود.
الوانی با اشاره به  بررسی تعداد مقالات با موضوعات منفی در جهان توضیح داد: با بررسی‌های اخیر، کارشناسان متوجه شده‌اند تعداد مقالات در موضوع مسائل منفی 100 برابر مسائل مثبت است و رفتار سازمانی مثبت‌گرایی یکی از مباحث مهم امروز جهان است.
وی تصریح کرد: انسان دارای ویژگی‌های فطری مثبت است و به طور فطری نیز شاد و مثبت‌گراست و برای گریه کردن و ناامیدی آفریده نشده است، پس باید طوری عمل کنیم که این ویژگی‌های مثبت را کسب کرده و آن را توسعه دهیم.
پدر علم مدیریت نوین ایران یادآور شد: مدیر امیدوار، می‌تواند کارکنانش را نیز امیدوار و موفق کند اما مدیران و رهبران ناامید باعث ویرانی و تخریب سازمان می‌شوند، چرا که انسان سالم، انسانی امیدوار به آینده، شادمان و خوش بین و خوش اخلاق است.
وی با اشاره به لزوم نشان دادن نمونه‌های امیدبخش به جامعه افزود: باید ببینیم که چگونه می‌توان نمونه‌های امید بخش را به جامعه نشان دهیم به همین دلیل باید از انسان‌های ناامید، بداخلاق و بد بین دوری کنیم چرا که این افراد میکروب‌های جامعه هستند.
الوانی با اشاره به ویژگی افراد امیدوار اظهار کرد: داشتن هدف‌های بزرگ، چالشی، شناخت نیروها و توانایی‌های درونی، عشق ورزی به آینده از ویژگی افراد امیدوار است، به همین دلیل باید دنبال افراد امید بخش بود و خود را کوچک فرض نکرد و با شناخت و بزرگ دانستن نیروهای درونی، با عشق دنبال کار بود، چرا که عشق آموختنی نیست بلکه آمدنی است پس باید با تشنگی و عشق برای ساختن آینده خود تلاش کرد.
وی تأکید کرد: خداوند مواهبی را در وجود انسان قرار داده است پس همه انسان‌ها بیهوده آفریده نشده‌اند و اگر کارمندی در سازمانی قابل استفاده نباشد سوء مدیریت مدیر آن سازمان را نشان می‌دهد چرا که همه انسان‌ها دارای استعداد و کارآیی هستند.
این چهره ماندگار کشور گفت: انسان امروز دچار دو ضایعه حسرت از گذشته و هراس از آینده است و متأسفانه با این دو دغدغه امروزش را نیز خراب می‌کند، به همین دلیل باید به داشته‌های امروز خود توجه کند چرا که از آینده‌ای که هنوز نیامده نباید هراسی داشت.
وی خاطر نشان کرد: با ایجاد خودباوری، اعتماد کردن، اعتماد گرفتن و کشف ویژگی‌های مثبت انسان و نمایان کردن این ویژگی‌ها از عمق به سطح و با سرمایه‌گذاری روی این ویژگی‌های مثبت می‌توان از جامعه‌ای شاد برخوردار بود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول