اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعى خراسان شمالى خبر داد

جایگزینى سوخت در50 روستاى صعب‌العبور خراسان شمالى

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اجرای طرح جایگزینى سوخت مناسب در 50 روستاى صعب‌العبور این استان همزمان با فصل زمستان خبر داد.

جایگزینى سوخت در50 روستاى صعب‌العبور خراسان شمالى
موسى صابرى امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد هدف از اجراى این طرح را استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های موجود و بالقوه در مناطق برای حذف انگیزه‏هاى تخریب و جلوگیرى از تجاوز به عرصه‏هاى منابع طبیعى به منظور بهبود زندگى روستاییان حاشیه نشین جنگل‏ها و مراتع استان عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی همچنین تأمین و جایگزینى سوخت‏هاى مناسب به جاى چوب و بوته توسط ساکنان حاشیه مراتع و جنگل را از اهداف دیگر اجرای پروژه جایگزینى سوخت‏هاى فسیلى برشمرد.
به گفته وی در اجرای طرح جایگزینى سوخت مناسب 50 روستاى صعب‌العبور استان در مساحتى حدود 200 هزار هکتار  زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی اجرای پروژه‏هایى چون احداث شعبه‌های نفت و نصب تانکرهاى ذخیره نفت،احداث واحدهاى توزیع گاز مایع، احداث نانوایى و تهیه و توزیع تنور گازى همراه با کپسول را از پروژه‏هاى تغییر الگوى مصرف سوخت در این استان خواند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با اجرای این برنامه حفظ پوشش گیاهى و حفاظت از آب و خاک به عنوان یک نیاز ضروری در جوامع روستایى و عشایرى استان که کانون‏هاى تولید بوده فراهم شود.
صابرى در ادامه از آتش‌سوزی 97 هکتار از عرصه‌های جنگلی و پوشش گیاهی منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده این استان طی امسال خبر داد.
وی اظهار داشت: این میزان از عرصه‌های جنگلی در قالب 10 مورد آتش سوزی دچار حادثه شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: 53 هکتار از مناطق دچار حریق مربوط به مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده است.
بیش از 70 درصد از وسعت خراسان شمالى را عرصه‏هاى جنگل و منابع طبیعى تشکیل مى‌دهد.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول