اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد

وجود 8 هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب سیستان‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آمار راه‌های روستایی در جنوب این استان 8 هزار و 660 کیلومتر است که این میزان 72 درصد کل راه‌های جنوب سیستان‌و بلوچستان را تشکیل می‌دهد.

وجود 8 هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب سیستان‌و بلوچستان
 به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، براتعلی حسینی امروز در دیدار راهداران جنوب سیستان و بلوچستان با فرماندار ایرانشهر اظهار داشت: مجموع اعتبارات عمرانی سال 90 این اداره کل 860 میلیارد ریال است که از این رقم مبلغ 500 میلیارد ریال آن ملی و 360 میلیارد ریال آن استانی است.
وی افزود: این اداره متولی انجام 401 پروژه در قالب 29 طرح بوده که سهم استانی از این تعداد98  پروژه در قالب 17 طرح و سهم ملی 303 پروژه در قالب 12طرح است.
حسینی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول فعالیت دولت نهم و دهم اقدامات گسترده‌ای برای حفظ، نگه‌داری و توسعه راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده که اجرای 380 پروژه در محورهای اصلی و فرعی و 320 پروژه راه روستایی در جنوب استان مبین این مهم است.
سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: از سال 84 تا 89، با اختصاص بالغ بر 490 میلیارد ریال، هزار 198 کیلومتر راه در جنوب استان آسفالت شده که از این رقم 200 میلیارد ریال استانی و 290 میلیارد ریال ملی بوده که در مقایسه با سال‌های قبل، از رشد بسیار خوبی برخوردار و موجب تحولی عظیم در تغییر محورهای روستایی شده است.
حسینی در زمینه پروژه‌های پیش بینی شده برای افتتاح در دهه فجر نیز گفت: تعداد 69 پروژه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که از میزان 4 کیلومتر مربوط به بزرگراه ایرانشهر- بمپور، 5 کیلومتر مربوط به راه‌های فرعی، 218 کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است که بیشترین درصد پروژه‌های جنوب سیستان‌و بلوچستان را شامل می‌شود.
وی یادآور شد: بیشتر این طرح‌ها مربوط به بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی است.
فرماندار ایرانشهر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش راهداران و خدمت صادقانه در محورهای مواصلاتی افزود: دولت تاکنون توجه ویژه‌ای به نقاط محروم استان داشته به طوریکه طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت در این منطقه انجام شده است.
رحمدل بامری بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی فرصت خدمت‌گذاری در مناطق محروم کشور فراهم شده و باید با بررسی و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، اوج مهر روزی نظام را به آنان اثبات کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که اخیرا استکبار بر علیه کشور به کار بسته است خوشبختانه با همت متخصصان و افراد توانمند، تاکنون هیچ گونه خللی در اراده استوار آنان در راه خدمت‌رسانی به وجود نیاورده است.
انتهای پیام/خ۲۰
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول