اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

کمبود آب مهم‌ترین مشکل روستائیان کاشان است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان از کمبود آب به عنوان مهم‌ترین مشکل روستائیان این شهرستان نام برد و بر لزوم سرعت در تأمین آب شرب و کشاورزی آنها تأکید کرد.

کمبود آب مهم‌ترین مشکل روستائیان کاشان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی دوشنبه شب در جمع روستائیان بخش برزک از توابع این شهرستان اظهار داشت: تأمین آب شرب و کشاورزی روستاهای کاشان به ویژه روستاهای تجره، پنداس، آرنجن، ورکان و آذران از مهمترین اولویت‌های برنامه‌های سال جاری است.
وی با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و ایجاد کشاورزی مکانیزه خاطرنشان کرد: برای بهره‌وری از منابع موجود آب کشاورزی روستاه‌ها، با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار مشکل کمبود آب برطرف می‌شود.
معاون استاندار و فرماندار کاشان با اشاره به اینکه دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار 85 درصد تسهیلات بلاعوض برای کشاورزان در نظر گرفته، عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند 15 درصد مابقی هزینه‌های طرح‌های آبیاری تحت فشار را از بانک کشاورزی به صورت تسهیلات دریافت کنند.
جوادی همچنین اجرای طرح استخرهای ذخیره و تنظیم آب کشاورزی با مشارکت کشاورزان برای استفاده از نزولات جوی را ضروری دانست و یادآور شد: در صورت مشارکت 40 درصدی کشاورزان برای احداث استخرهای ذخیره آب 60 درصد مابقی را دولت تأمین می‌کند.
وی در ادامه از ارائه تسهیلات مشاغل خانگی توسط دولت برای روستائیان خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت‌نام کنند تا با معرفی به صندوق مهر امام رضا‌(ع) نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام شود.  
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در پایان این نشست تأمین آب شرب از خط انتقال زاینده‌رود به کاشان، احداث استخرهای ذخیره و تنظیم آب، سیل برگردان، مرمت و لایروبی قنوات، اختصاص زمین برای جوانان، اختصاص زمین برای طرح‌های ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستاها، خانه بهداشت، پزشک تمام وقت، آسفالت و احداث معابر، ایجاد مناطق صنایع کارگاهی و ایجاد اشتغال برای جوانان، تأسیس خانه عالم، دیواره‌سازی رودخانه‌ها به عنوان نیازهای روستائیان بخش برزک مطرح شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول