اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر ارومیه تاکید کرد:

نگاه ویژه مدیران شهری به بخش فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مدیران شهری باید نگاه ویژه‌ای به بخش فرهنگی در شهرها داشته باشند.

نگاه ویژه مدیران شهری به بخش فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز جلیلی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست کمیسیون‌های فرهنگی شهرداری‌های آذربایجان غربی در ارومیه اظهار داشت: توجه به باید و نبایدهای فرهنگی از اولویت‌های مهم در برنامه‌ریزی مدیریت شهری است از این رو باید مدیران شهری توجه و نگاه ویژه‌ای به بخش فرهنگی داشته باشند.
وی افزود: هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و توسعه شهری با استفاده از منابع فرهنگی باید مورد توجه باشد و داشتن رویکرد فرهنگی در برنامه‌ریزی شهری سبب تقویت فرهنگ در جوامع می‌شود.
جلیلی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های توسعه فرهنگی تصریح کرد: مدیران شهری باید با در نظر گرفتن این ضرورت‌ها و الزامات، بایدها و نبایدهای فرهنگی را مورد توجه و در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.
این مسئول با اشاره به اهداف فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی گفت: اهداف فرهنگی مورد نظر در آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و در قوانین کلان فرهنگی کشور تبلور یافته است.
وی توجه به معماری اسلامی در شهرسازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مدیریت شهری باید در زمینه نماسازی مساجد و فضاهای اسلامی برنامه‌ریزی اصولی انجام گیرد.
جلیلی ادامه داد: در زمینه نماسازی مساجد به ساخت سالن‌های ورزشی در راستای توسعه ورزش همگانی، ساخت کتابخانه و فرهنگسرای قرآن و عترت که از جمله فعالیت‌های فرهنگی شهرستان ارومیه است، توجه خاصی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه از برگزاری همایش راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران و رؤسای کمیسیون فرهنگی شهرهای استان باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و باورهای دینی شهروندان، توسعه و مشارکت‌های شهروندی، تحکیم بنیان خانواده و آموزش و توسعه فرهنگ شهری تلاش کنند و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول