اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان خواستار شد:

تحقق تعهدات وزارت راه و شهرسازی در بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان تحقق تعهدات وزارت راه و شهرسازی در احیای بافت‌های فرسوده را خواستار شد.

تحقق تعهدات وزارت راه و شهرسازی در بافت‌های فرسوده
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز شاپور رستمی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی شهرداران استان برگزار شد،‌ تحقق تعهدات وزارت راه و شهرسازی و پرداخت اعتبارات به پروژه احیای بافت‌های فرسوده را خواستار شد.
وی با اشاره به توافقات صورت گرفته میان شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری،‌ استانداری خوزستان و شهرداری‌ها برای احیای بافت‌های فرسوده خوزستان گفت: بر این اساس مقرر شد شرکت عمران و بهسازی 8 میلیارد تومان،‌ استانداری خوزستان 4 میلیارد و 900 میلیون تومان و شهرداری‌های استان نیز 9 میلیارد و 600 میلیون تومان به احیای بافت‌های فرسوده در سال گذشته اختصاص دهند.
رستمی تصریح کرد: با وجود تحقق تعهدات استانداری خوزستان و شهرداری‌ها،‌ تعهدات وزارت راه و شهرسازی محقق نشده و فقط 16 درصد اعتبارات پرداخت شده است.
وی محقق نشدن تعهدات وزارت راه و شهرسازی را از مشکلات عمده شهرداری‌ها در سال گذشته عنوان کرد و گفت: شهرداران در سال گذشته بارها برای پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی احضار شدند.

*تدوین قوانین برای حل مشکلات بافت فرسوده
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: بسیاری از موانع احیای بافت‌های فرسوده فقط در چارچوب تصویب به صورت قانون قابلیت و ضمانت اجرایی خواهند یافت.
عبدالرضا اخوان صباغ افزود: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی به استناد ماده 174 برنامه توسعه پنجم راهکارها را پیشنهاد دهد تا به تصویب مجلس برسد.
به گفته وی، بافت‌های فرسوده در محدوده بافت‌های تاریخی،‌ مشکل تامین اجتماعی و نداشتن اسناد رسمی مالکیت از جمله مشکلاتی است که نیاز به قرار گرفتن در چارچوب قانون دارد.
اخوان صباغ تصریح کرد: پتانسیل شورای مسکن خوزستان ضعیف است و این شورا حتی نتوانست وام 20 میلیون تومانی مسکن مهر را برای واجدان شرایط تشویق، به 22 میلیون تومان افزایش دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول