اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه شورای شهر قائمشهر؛

بی‌اعتنایی مجموعه مدیریت شهری به شورای شهر قائمشهر

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر قائمشهر با انتقاد از بی‌توجهی مجموعه مدیریتی شهری قائمشهر به وظایف و مصوبات شورای این شهر اظهار کردند: کار به جایی رسیده که در این شهر کسی برای ما تره هم خورد نمی‌کند.

بی‌اعتنایی مجموعه مدیریت شهری به شورای شهر قائمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر قائمشهر ‌با نارضایتی اعضای شورا و اظهار گله و انتقاد از بی‌اعتنایی مسئولان شهری و ادارات این شهرستان نسبت به مصوبات شورا و حدود وظایف و اختیارات آن آغاز شد.
این جلسه از بحث بهره‌برداری غیرقانونی بازار الماس قائمشهر که با وجود اصرار شورا مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران این مجموعه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و به صورت غیرمجاز دست به احداث بناها زده‌اند و انتقاد از مسئولان برای حضور در مراسم افتتاح آن شروع و به میدان تره و بار قائمشهر منتهی شد.
مهدی ابراهیمی یکی از اعضای شورا که در روز گذشته با حضور در استانداری مازندران پیگیر طرح احداث میدان تره و بار قائمشهر بود اظهار داشت: درباره میدان تره و بار قائمشهر احساس می‌کنم که شهرداری قائمشهر را دور می‌زنند، ما برای احداث این میدان در قراخیل قائمشهر خیلی هزینه کردیم جلسه را به هم می‌زنند و ما را به قائمشهر می‌آورند در صورتی که شخص شهردار که نگاهش نسبت به این قضیه تغییر کرد جایی دیگر را برای این میدان بازدید می‌کند.
نایب رئیس شورای شهر قائمشهر نیز افزود: کار به جایی رسید که کسی برای شورا تره هم خورد نمی‌کند، برای زمین 25 متری که به درد شهرداری نمی‌خورد لایحه می‌فرستند تا در شورا تصمیم‌گیری شود، خیلی تاسف‌بار است که تصمیم‌های کلان شهر و شورا توسط دیگران آغاز می‌شود.
کمیل گران اوریمی تاکید کرد: بازار الماس توهینی برای شورا است و اینک نیز بازی میدان تره بار هم به آن افزوده شد.
وی تصریح کرد: بدون مصوبات شورا افتتاحیه برگزار می‌کنند ذره‌ای از پیشنهادات و مصوبات ما را عملی نکرده‌اند کسی حرف ما را گوش نمی‌دهد ما یک‌جانبه حرف می‌زنیم. 
 
 * بازار الماس دیگری در قائمشهر شروع شد
گران با اشاره به میدان تره بار قائمشهر که از مصوبات سفر رئیس جمهور است، تصریح کرد: تصمیم‌های شورا راجع به این میدان به جاهای حسابی و کلان رسیده بود، اعلام عمومی زدیم و زمین آن نیز تعیین شد ولی گروه دیگری شاید با اهداف انتخاباتی جایی دیگر را مشخص و بازدید می‌کنند.
وی این عمل را توهین به شورا عنوان و اظهار داشت: هیچ فردی از اعضای شورا حق شرکت و امضا در جلسات مربوط به این میدان را ندارد.
سخنگوی شورای شهر قائمشهر نیز گفت: ما داریم صورت مسئله را پاک می‌کنیم افرادی که بدون هماهنگی با شورا با حجره‌داران جلسه منعقد می‌کنند و بازدید انجام می دهند به شورا توهین کرده‌اند.
علی اکبر حسین‌زاده تاکید کرد: هیچ عضو شورا نباید لوایح این طرح را امضا کند. 
  
*شورا راه خود را گم کرده است.
رضا حبیبی دیگر عضو شورای شهر قائمشهر نیز افزود: ما باید در جایگاه شورا دفاع محکمی از خود داشته باشیم، ما راهمان را گم کرده‌ایم، کسی به ما توجه نمی‌کند، باید هشدار بدهیم و جایگاه شورا را بشناسانیم.
وی تاکید کرد: شهرداری باید ‌لایحه بدهد تا در شورا مصوب شود، در هنگام دخالت و نظارت ما نص صریح قانون را پیش می‌کشند ولی خودشان به اعمال خلاف قانون دامن می‌زنند.
منشی شورای شهر قائمشهر نیز پیرو این سخنان اظهار داشت: سیاست‌های شهرداری در سال‌های گذشته و اخیر برای تاسیس میدان تره بار با محوریت شهرداری و شورا بود.
وی با اشاره به تخلفات بازار الماس گفت: شهردار قائمشهر در جریان همه امور بازار الماس بود و از همه قضایا مطلع است، او باید به همه پرسش‌ها پاسخ دهد.
حامد سه سلطانی گفت: توضیح خواستن و پرسش از شهردار، تضعیف شهرداری نیست بلکه تقویت شورا است.
وی اظهار داشت: اگر راه را به خطا بروند و ما سکوت کنیم اشتباه است، خبرنگاران حرف‌های شورا را به گوش مردم برسانند، ما نماینده و واسطه مردم و شهرداری هستیم.
سه سلطانی افزود: ما شهردار را انتخاب کردیم چرا شهرداری باید گزارش‌های خلاف واقع بدهد که سه سلطانی در کمیسیون ماده 100 به مردم تخفیف می‌دهد، اینها تصمیم‌های کمیسیون است. 
 
 *  قانونی‌ترین فرد در کمیسیون ماده 100
وی گفت: من اگر در بودجه‌های فرعی به مردم مستضعف تخفیف می‌دهم باید هر روز استنطاق شوم، من قانونی‌ترین فرد در کمیسیون ماده 100 هستم.
سه سلطانی افزود: من هیچ انتظار مالی از کسی ندارم، نامه‌هایی که علیه من نوشته شده به این خاطر است که شهردار قائمشهر را نقد کرده‌ام ‌چرا که وظیفه من نقد و پرسش از شهردار است.
وی اذعان داشت: اگر شورا نقد نکند وظیفه کیست، ما صادقانه خدمت می‌کنیم ولی چنین مشکلاتی پیش می‌آید.
از دیگر بحث‌های امروز جلسه علنی شورای شهر قائمشهر تسریع در طرح لوایح از سوی شهرداری قائمشهر برای ایجاد فضای سبز، آسفالت چهارشنبه بازار که با توجه به عقب‌نشینی سه ساله هنوز معوق مانده است، ادامه کانال جاده اصلی خیابان تهران و نیز کمک‌های مالی از سوی شورای این شهر به قهرمانان ورزشی بود.
به گزارش فارس، در این جلسه تصمیم گرفته شد که اگر کمکی می‌شود به همه قهرمانان ورزشی یکسان توجه شود و شهرداری نیز همه را به یک دید نگاه کند.
مهدی ابراهیمی گفت: هیچ فرقی بین بهداد سلیمی و قهرمانان دیگر نیست.
در این جلسه به آرش علی‌نژاد که در مسابقات جهانی کاراته به مقام سوم دست یافت مبلغ 10 میلیون ریال اهدا شد که سادات‌نیا منشی دوم شورا مخالف این مصوبه بود و انجام این امور را خارج از وظایف شورا دانست و تاکید کرد: متولی این امر تربیت بدنی است و بودجه‌های شهرداری باید صرف امور شهری شود.
از دیگر بحث‌های امروز شورای شهر قائمشهر، کارخانه کمپوست این شهر بود.
سید محمد سادات‌نیا منشی دوم شورای شهر قائمشهر در این ‌ارتباط‌ اظهار داشت: دلیل رکود روند احداث کارخانه کمپوست با توجه به توضیحات شهردار قائمشهر، ناقص بودن پیمان پیمانکاران عنوان شد.
سادات‌نیا گفت: متولی احداث کارخانه سازمان بازیافت بود که با پیمانکاران قرارداد بست ولی به علت کندی و رکود کار، با بازدید دیروز فرماندار و شهردار قائمشهر از این کارخانه قرار شد با پیگیری فرماندار قائمشهر برای تامین اعتبار 4 میلیارد ریالی، عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری پیدا کند و کارخانه تا عید امسال بهره‌برداری شود.
 
 *کمپوست پاسخگوی دفع زباله‌های قائمشهر نیست
نایب رئیس شورای شهر قائمشهر گفت: کارخانه کمپوست نمی‌تواند پاسخگوی زباله‌های قائمشهر باشد این کارخانه شاید بتواند 20 درصد مشکل را حل کند.
  
*سوزاندن و تولید برق از زباله راهکار است
گران گفت: پیشنهاد من سوزاندن و دریافت برق از زباله است که می‌تواند 80 درصد مشکل زباله شهرستان را حل کند. 

* چرا شهرداری قائمشهر سازمان آتش نشانی ندارد
از جالب‌ترین مسئله مطرح شده در جلسه علنی امروز پرسش از رئیس سازمان آتش‌نشانی قائمشهر بود که چرا نامه‌ای از وزارت کشور به شهرداری و شورا ارسال شده مبنی بر اینکه چرا شهرداری قائمشهر سازمان آتش نشانی ندارد.
امین زارع رئیس سازمان آتش نشانی قائمشهر گفت: هفت سال است که سازمان آتش‌نشانی در این شهر وجود دارد و تاییدیه وزارت کشور برای سازمان‌شدن و نیز سند تایید انتصاب پورمحمد به عنوان رئیس حوداث غیرمترقبه وقت موجود است ولی ارسال چنین نامه‌ای از سوی وزارت کشور جای ابهام دارد.
همچنین هادی ابراهیمی دیگر عضو شورا با اشاره به تقاطع غیرهمسطح میدان امام قائمشهر افزود: باید مشکلات و موانع این تقاطع تا دهه فجر برطرف شد اگر افتتاح در این ایام صورت نگیرد و به عید نوروز کشیده شود ترافیک شدید و کلافه کننده‌ای شهر را تهدید می‌کند. 
 
 *کمیته انطباق و سر ناسازگاری با شورا
کمیل گران با اشاره به پنج کمیسیون فعال شورای شهر قائمشهر تصریح کرد: براساس دستورالعمل شرح وظایف و عملکرد شورا، شوراها می‌توانند تعداد کمیسیون‌ها را مشخص کنند، هم‌اکنون کمیسیون‌های برنامه بودجه عمران شهری، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، تحقیق و تفحص، بهداشت و حمل و نقل در شورا فعال است.
وی افزود: تشکیل کمیته ورزش را خواستار شدیم ولی کمیته انطباق مخالف تشکیل کمیسیون و متاسفانه شهردار نیز تابع حرف کمیته انطباق است.
به گزارش فارس، شهردار قائمشهر نیز در اواخر جلسه وارد شورا شد و چند لایحه با حضور وی بررسی و مورد پرسش قرار گرفت که از جمله آن اهمیت تعریض و بررسی ترافیک خیابان 16 متری و طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در خیابان‌های مرکزی قائمشهر بود. 

*بدهی 10 میلیارد ریالی مرکز دانشگاهی سما قائمشهر به شهرداری
در این جلسه همچنین به بدهی 10 میلیارد ریالی معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر اشاره شد که با ساخت و سازهای فاقد مجوز در اسکندرکلای قائمشهر  و تاکید شهرداری بر ارسال این پرونده  به کمیسیون ماده 100، گران عضو شورای شهر قائمشهر گفت: ما فعلا منتظر حلاجی هستیم تا ببینیم چه اقدامی از سوی این مرکز صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول