اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

حماسه 9 دی حاصل بلوغ فکری و فرهنگی مردم بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه 9 دی حاصل بلوغ فکری و فرهنگی مردم ایران اسلامی بود.

حماسه 9 دی حاصل بلوغ فکری و فرهنگی مردم بود
سیدمحمدکاظم حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالروز 9دی‌ماه به‌عنوان روز بصیرت مردم و میثاق با ولایت آن را حاصل بلوغ فکری و فرهنگی مردم خواند و افزود: مردم ایران اسلامی که در مکتب امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبانی رشد انقلاب اسلامی را فرا گرفته بودند با تمام توان در راستای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام به پا خاستند.
وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان این مرزوبوم در یک حرکت پویا و جامع توانستند بروز شاکله اصلی انقلاب را به نمایش بگذارند، ادامه داد: اتفاق 9 دی مثل دیگر اتفاقات معمول در دوران 30 ساله حیات انقلاب اسلامی نبود چرا که متولی آن نسلی بودند که نه دوران شکل‌گیری انقلاب و نه حماسه هشت ساله دوران دفاع مقدس درک کرده بودند بلکه تنها تربیت شده انقلاب بودند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حماسه 9 دی مردم ایران اسلامی، با تأسی از گذشتگان خود توانستند حرکتی را به نمایش بگذارند که رهبر معظم انقلاب آن را هم تراز حرکت انقلاب اسلامی ذکر کردند.
به گفته وی حماسه 9 دی کار بسیار ارزشمند و سترگی بود که بیداری، هوشیاری و ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی توانست مکر و حیله آنها را به خودشان بازگرداند.
حجازی تعریف و تشریح درست حرکت 9 دی را کاری بسیار ضروری و مهم خواند و ابراز کرد: نخبگان جامعه و اهل خرد باید با صرف وقت لازم برای این کار و تلاش در این راستا این مهم را به عنوان یک درس با ارزش و الگوی عملی در دفاع از مبانی انقلاب برای نسل بعدی تبیین کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بصیرت نیاز هر روز جامعه است، گفت: در دوران فتنه کسانی که خود انقلاب را درک کرده و ارزش‌های آن را می‌شناختند به دلیل حواشی شخصیتی که برای خودشان تعریف کرده بودند، همراهی و همگامی لازم را با مردم و ولایت نداشتند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این افراد یا به دلیل علقه‌های خود به برخی از کسانی که در جبهه فتنه ایفای نقش می‌کردند یا به دلایلی چون بی‌بصیرتی، عدم برخورداری از شهامت و جسارت لازم به دفاع از انقلاب و مبانی آن نپرداختند به طوری که کار بدان جا رسیده بود که رهبر معظم انقلاب ندای " این عمار" را در فضای خاص آن ایام سر دادند.
وی در پایان سخنانش اظهار کرد: به طور قطع مخاطب این ندای رهبر فرزانه انقلاب، کسانی هستند که چشم بر روی تمام جذبه‌ها و علایق دنیوی می‌بندند و با تمام وجود در راستای دفاع از ولایت و تحقق منویات ایشان گام بر‌می‌دارند که مردم ایران اسلامی در 9 دی به این ندای ایشان لبیک گفتند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول