اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهدار در مناظره با پزشکیان -1:

ملت در 9 دی فتنه­گران را سر جای خود نشاند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: اصلاح طلبان اگر امروز از قانون دم می­زنند به این خاطر است که چاره­ای جز این ندارند، چرا که ملت در 9 دی 88 آنها را سر جایشان نشاند.

ملت در 9 دی فتنه­گران را سر جای خود نشاند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت­الاسلام احمد رهدار در مناظره­ای با مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب در تالار غدیر دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: اینکه خط امام خمینی(ره) و گفتمان ایشان چیست یک مناظره و بحث سیاسی نیست بلکه گفتمان امام منطق بودن ما و برنامه زیستی ما در این عصر است.
وی با بیان اینکه پیش فرض از امام خمینی(ره) و خط ایشان نباید سیاست باشد، ادامه داد: اگر کسی به دنبال شاخص باشد باید بداند که بهترین شاخص، خود امام خمینی(ره) است.
رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات فتوح ابراز داشت: از نظر من خط امام خمینی(ره) صحیفه نور، وصیت نامه ایشان و قانون اساسی است و این منشورها آنقدر شفاف و به تفصیل هست که ما در تشخیص شواهد و مصادیق دچار سرگردانی نشویم.
وی با اشاره به این موضوع که یک نکته دیگر این است که در تبیین خط امام او را شخص ببینیم یا شان ببینیم، گفت: خیلی­ها تمایل دارند بگویند که امام خمینی(ره) یعنی شخصی که 20 سال پیش از دنیا رفته است و اکنون در ظاهر صامت است؛ می­شود کنار عکسش، عکس گرفت و در عین حال عکس به نظرات او عمل کرد.
رهدار ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) را در شأن آن ببینید یعنی شخصی نبینید، متوجه می­شوید، این شان هنوز نمرده و صامت هم نیست.
 
* هویت شیعی ملت ایران در زمان اصلاحات زیر سوال رفت
وی در خصوص عملکرد اصلاح طلبان در زمان دولت هفتم و هشتم گفت: روز عاشورا امام حسین(ع) می‌آید مقابل لشکر عمر سعد و می­پرسد برای چه با من می­جنگید و لشکر جواب می­دهد با تو می‌جنگیم به خاطر کینه­ای که با پدرت داریم.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات مقاله‌ای معروف نوشته شد که نویسنده این مقاله آقای گنجی بود و عنوان این مقاله این بود که «خون را به خون شستن، محال آمد محال»
وی افزود: خلاصه این مقاله که در روزنامه صبح امروز آقای حجاریان به چاپ رسید این بود که حادثه عاشورا در اثر خشونت طلبی امام علی(ع) در جنگ جمل و صفین اتفاق افتاد و گفته بود اگر علی(ع) در بدر و احد خشونت به خرج نمی­داد، عاشورا اتفاق نمی­افتاد.
رهدار با اشاره به اینکه مسعود پزشکیان در آن زمان وزیر دولت اصلاحات بوده است، گفت: ایشان به عنوان یک شیعه و مسلمان در برابر این موضوع واکنشی نشان نداده و وظیفه خود را انجام ندادند.
وی ابراز کرد: کربلا مهم‌ترین اتفاق صدر اسلام به لحاظ هویت­بخشی به شیعه است و اگر جوهره این حادثه بزرگ به خشونت­طلبی حضرت علی(ع) ربط داده شود دیگر از شیعه و عقاید او چه چیزی باقی خواهد ماند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)  گفت: ملاک­های امام خمینی(ره) از مهم‌ترین شاخصه­هایی است که می­تواند ما را در زمینه شناخت درست حق یاری کند.
 
* سیاست خارجی دولت اصلاحات خلاف تفکر امام خمینی(ره) بود
وی ادامه داد: یکی از ملاک­های خط امام خمینی(ره) ظلم و ظالم ستیز بودن آن و نحوه برخورد او با آمریکا و اسرائیل به عنوان دو نماد ظلم در عصر حاصل یک شاخص بسیار مهم برای آزمودن عملکرد ما است.
رهدار افزود: منطق اصلاحات در دوران حاکمیت خود در کشور به هیچ­ یک از عقاید امام خمینی(ره) در زمینه استکبار ستیزی عمل نکرد و بحث مذاکره با آمریکا در این دوره مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ملت­های مظلوم مانند فلسطین دفاع می­کرد، گفت: در قانون اساسی کشور نیز بحث دفاع از ملت­های آزادی­خواه جهان آمده است اما در جریان اصلاح طلبانی در فتنه 88 شعار «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند.
وی خطاب به پزشکیان گفت: توضیح دهید جریان اصلاح طلبی چه حمایتی از ملت­های مظلوم کرده و در جریان فلسطین چگونه از این کشور دفاع کرده است.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهش امام خمینی(ره)  اظهار کرد: امام خمینی(ره) مرد دین بود و غیرت دینی داشت در حالی که منطق و نرم­افزار جریان اصلاحات نه یک منطق غیر دینی، که یک منطق ضد دینی است.
وی افزود: وقتی می­گوییم منطق، یعنی خود جاده خراب است و در حالی که انسان­های درستی در این جاده قرار دارند اما خط کج است و اگر حتی خوب قرآن بخوانند و نهج­البلاغه را حفظ باشند تاثیری در اصل موضوع ندارد.
رهدار تصریح کرد: دولت اصلاحات را شورای نگهبان تایید کرد اما وقتی دولتی تایید شد نباید اقدام علیه امنیت ملی در سطح کلان انجام دهد.
وی با اشاره به صحبت­های پزشکیان در موضوع تایید شدن دولت اصلاحات توسط شورای نگهبان و تفویض مقام معظم رهبری، گفت: بنی­صدر را هم امام خمینی(ره) تایید کرد اما این دلیل نمی­شود که امروز ما به او نقد نداشته باشیم.
مدیر گروه مطالعات اسلام و غرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز داشت: اصلاح طلبان قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری مدام به این موضع اشاره می­کردند که در دولت نهم به قانون عمل نشده است، اما همین افراد بعد از انتخابات و در حالی که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند، به جای اقدام از راه­های قانونی فتنه 88 را به وجود آورده به آبروی نظام در جهان خدشه وارد کردند، که بعدها از ملت سیلی خوردند.
وی ادامه داد: اصلاح طلبان اگر امروز از قانون دم می­زنند به این خاطر است که چاره­ای جز این ندارند، چرا که ملت در 9 دی 88 آنها را سر جایشان نشاند.
رهدار متذکر شد: اصلاح طلبان 10 ماه قانون شکنی کردند و همسو با رسانه­های بیگانه حرف زدند ولی آن موقع صحبتی از قانون مداری نبود، اما در حال حاضر که می­خواهند برای انتخابات مجلس نام‌نویسی کرده و به عرصه حاکمیتی کشور راه پیدا کنند، چاره­ای جز صحبت از قانون ندارند، غافل از اینکه حافظه تاریخی ملت ما آنقدر پرت نیست که دو سال گذشته را فراموش کرده باشد.
انتهای پیام/م10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول