اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون‌های مساجد مازندران:

وقوع ‌‌حماسه 9 دی مبین اقتدار نظام در برابر ایادی غرب بود

خبرگزاری فارس: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: وقوع ‌‌حماسه 9 دی ماه سال 88، مبین مشروعیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهان و ایادی استکبار غرب بود.

وقوع ‌‌حماسه 9 دی مبین اقتدار نظام در برابر ایادی غرب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد فوقی شامگاه دوشنبه در جمع فعالان مساجد مازندران نقش این مکان عبادی را در افزایش بصیرت و آگاهی افراد جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: 9 دی در تاریخ کشورمان، تبلور دوباره حماسه ملت ایران همراه با شعور سیاسی و بصیرت است و به طور قطع ایجاد این بصیرت و آگاهی سیاسی نیاز به پیش‌‌زمینه‌هایی داشت که نتیجه آن در چنین روزی بروز پیدا کرد. 
وی با اشاره به اینکه مسجد بهترین مکان برای تبیین مفاهیم عاشورا به شمار می‌رود، تصریح کرد: مسجد بهترین مکان برای انتقال پیام عاشورا، تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) است و از هر جهت این پایگاه‌ مناسب‌تر از مراکز دیگر برای تبیین فلسفه عاشورا است، زیرا مردم به دلیل توجه زیاد و اعتماد به مسجد موعظه‌هایی که از منبر مسجد مطرح می‌‌شود را می‌پذیرند.
فوقی به حماسه 9 دی ماه سال 88 اشاره کرد و گفت: حماسه این روز خروش و خشم ملت ایران بر سران و عاملان فتنه و دشمنان نظام بود و مردم با بصیرت، آگاهی، خروش و غیرت خود نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی به وجود آوردند و نهیبی بر خواص ساکت و بی‌تفاوت زدند.
این مسئول افزود: این حضور به خباثت، خودفروختگی و وادادگی سران فتنه پایان و نشان داد بصیرت و آگاهی نخبگان همیشه از مدعیان همراهی امام جلوتر بوده و این آگاهی و بصیرت پایانی بر زندگی ننگین سران فتنه است.
وی با بیان اینکه وفاداری مردم در همه عرصه‌ها به برکت ولایت و خون شهدا است، اضافه کرد: آنچه امروز انقلاب را در همه فتنه‌ها بیمه کرده، خون شهدا و ولایت بوده و دشمنان را در همه شیطنت‌ها مایوس کرده و مردم باید صف خود را حتی از مجاهدان امتیازطلب از مجاهدان آخرت‌طلب جدا کنند.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران حوادث و اتفاقات ناگوار بعد از انتخابات دهم ریاست‌ جمهوری در کشور را نمونه بارزی از تلاش‌های دشمنان برای خدشه‌دار کردن ارزش‌های دینی و انقلابی ملت ایران دانست و ابراز داشت: بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران و منویات مقام معظم رهبری این فتنه را به فرصت تبدیل کرد که صحنه آزمونی برای خواص و عوام بود.  
وی با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در توسعه و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی، گفت: مسجد سرچشمه تمدن اسلام و اشاعه فرهنگ زیبا و ارزشمند این دین الهی در طول تاریخ بوده و در هر منطقه و محله‌ای که مساجد نقش فعال داشت، حضور فتنه‌گران کمرنگ و بی‌اثر بوده است. 
فوقی عنوان کرد: وقوع حماسه 9 دی ماه سال 88 مردم ایران اسلامی، مبین مشروعیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهان و ایادی استکبار غرب بود و ایمان والای مردم به مبانی دینی، ارزش‌های انقلابی و ولایت فقیه که ریشه در تفکر و فرهنگ ناب عاشورایی دارد، عاملی بود که بار دیگر چنین حماسه‌ای را در ایران اسلامی خلق کرد.
وی یادآور شد: ‌مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی در این روز با اقتدار در برابر جریانی که به نوعی درصدد هتک حرمت و خدشه وارد کردن ارزش‌ها، مبانی دینی و فرهنگ عاشورایی بود، ایستادند.
فوقی داشتن روحیه انقلابی، سردادن شعارهای دوران انقلاب و بصیرت را از شاخص‌های اصلی حماسه 9 دی برشمرد و افزود:‌ مردم در این روز تاریخی و انقلابی آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند.
این مسئول عنوان کرد: برپایی مراسم بصیرت‌افزایی و نشست‌ها و گفتمان سیاسی و دینی از جمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در مراسم 9 دی سال جاری است که با شکوه و شعور تمام توسط اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و مدیران مسئول و ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در ماندگاری این حادثه و بصیرت بخشی مردم و بیعت دوباره با مقام  ولایت تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول