اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد آمل:

حفظ حریم حجاب در توفیق تحصیلی دانشجویان تاثیر مستقیم دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت: حفظ حریم حجاب ضروری است و باعث امنیت و آرامش دانشجویان در فضای دانشگاه می‌شود و در توفیق تحصیلی آنها تاثیر مستقیم دارد.

حفظ حریم حجاب در توفیق تحصیلی دانشجویان تاثیر مستقیم دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام علی اصغری ظهر امروز در جمع اساتید نشست تخصصی نقش حجاب و عفاف با اشاره به آیات قرآن در سوره نور و احزاب، حجاب را جزء ضرورت‌های دین برشمرد و گفت: زن جمال و زیبایی خداست در مقابل مرد که جلالت و وقار الهی است.
وی تصریح کرد: حجاب برای زن تقدیر از اوست نه تحقیر، براساس شواهد مستند از کلام خدا حجاب مصونیت است نه محدویت و زن باحجاب مانند گوهری در صدف است.
اصغری با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: در حقارت از یک زن همین کافی است که می‌خواهد به وسیله لباس  خود را مشهور سازد.
رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با یادآوری فوائد حجاب برای زنان ابراز داشت: در حجاب حداقل چهار فایده برای زن وجود دارد که یکی آرامش روانی، استحکام پیوند خانوادگی، استواری جامعه، بالا رفتن ارزش و احترام به مقام زن از آن جمله‌اند.
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه و مقام و منزلت زنان در اسلام ادامه داد: در اسلام جایگاه زن بسیار ارزشمند و والاست.
وی در ادامه گفت: یک سوره در قرآن به‌نام مریم مقدس به عنوان یک زن نازل شده است.
دبیر شورای فرهنگی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی یادآور شد: رسول خدا(ص) برای احترام گذاشتن به زن و حفظ شخصیت والای وی سفارش کرده‌اند، به خانم‌ها احترام بگذارید کسانی ‌که به زنان بی‌احترامی کنند مردانی کم ‌ارزش هستند.
اصغری با بیان اینکه غریزه جنسی مانند سایر غرایز از صفاتی است که خداوند در انسان بوجود آورده پس مقدس است، اضافه کرد: تحریک جوانان جامعه به علت خودآرایی و برهنگی زنان باعث می‌شود که مردها آرامش را از زنان بگیرند و برای زن ناامنی ایجاد کنند.
رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با تاکید بر حفظ حجاب برای دانشجویان در دانشگاه اذعان داشت: حفظ حریم حجاب  ضروری است و باعث امنیت و آرامش دانشجویان در فضای دانشگاه می‌شود و در توفیق تحصیلی آنها تاثیر مستقیم دارد.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول