اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری؛

محدودیت ترافیکی 5 ایستگاه قطار شهری مشهد برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت قطار شهری مشهد گفت: محدودیت ترافیکی پنج ایستگاه خط دو قطار شهری مشهد تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.

محدودیت ترافیکی 5 ایستگاه قطار شهری مشهد برطرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مسعود بیژنی اظهار داشت: ایستگاه‌های کشف رود، طبرسی، مفتح، کوهسنگی و شهید کاوه که محدودیت ترافیک ایجاد کرده‌اند تا پایان سال جاری بازگشایی می‌شوند اما عملیات ساخت درون ایستگاه‌ها ادامه می‌یابد.
وی با بیان اینکه مراحل اجرایی ایستگاه‌های خط دو در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود حجم بالایی از زائران در ایام نوروز به مشهد، محدودیت ترافیکی این ایستگاه‌ها برطرف و مسیر در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: تملک اراضی در ایستگاه الندشت به پایان رسیده و عملیات اجرایی این ایستگاه نیز به‌زودی آغاز می‌شود.
سرپرست شرکت قطار شهری مشهد افزود: تا پایان سال آینده عملیات اجرایی بقیه ایستگاه‌های خط دو نیز به پایان می‌رسد.
بیژنی با بیان اینکه همکاری و مساعدت شهروندان تاثیر مستقیمی در سرعت بخشیدن به روند امور مربوط به ایستگاه‌ها دارد، اظهار داشت: شرکت قطار شهری مشهد از شهروندان به لحاظ محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده عذرخواهی کرده و از همکاری آنان تشکر می‌کند.
وی با اشاره به این موضوع که ایستگاه‌های خط دو قطار شهری مشهد در دو یا سه طبقه آماده‌سازی می‌شود، گفت: طبقه اول مربوط به خرید بلیت و انتخاب مسیر و طبقه دیگر سکوی سوار شدن به قطار است.
وی ادامه داد: ایستگاه‌هایی که قطار شهری از عمق بیش از 20متر در آن عبور می‌کند ایستگاه‌های سه طبقه هستند و طبقه‌های بالایی در هر ایستگاه تعدیل کننده مسیر رسیدن به سکو  هستند.
وی خاطرنشان کرد: خط دو قطار شهری مشهد دارای 13 ایستگاه است که مهم‌ترین ایستگاه آن راه‌آهن برای تبادل سفر درون شهری و برون شهری، میدان شهدا به عنوان هسته مرکزی شهر و ایستگاه تبادل مسافر خطوط دو، سه و چهار و میدان شریعتی به عنوان ایستگاه تبادل مسافر خطوط یک و دو و ایستگاه کوهسنگی به لحاظ وجود منطقه تاریخی و تفریحی کوهسنگی است.
شرکت قطار شهری شهرداری مشهد در راستای جلوگیری از کنده کاری در سطح خیابان، برای حفر تونل از خط دو از دستگاه‌های حفار مکانیزه TBMاستفاده کرده که دستگاه اول از خیابان طبرسی شمالی حفاری خود را آغاز کرده و دستگاه دوم نیز در بولوار شهید فکوری آغاز به کار خواهد کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول