اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش ‌زنجان:

استان زنجان ‌20 هزار ‌بی‌سوادی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش ‌زنجان ‌آمار بی‌سوادی در این استان ‌را در حدود 20 هزار نفر اعلام کرد.

استان زنجان ‌20 هزار ‌بی‌سوادی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی با اشاره به اینکه براساس برنامه توسعه پنجم کشور درصد با‌سوادی کشور در بین سنین 10 تا 49 سال باید به 100 درصد برسد، اظهار داشت: استان توانایی به صفر رساندن بی‌سوادی را در کوتاه مدت دارد.
وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای باسواد کردن باقیمانده بی‌سوادان استان تاکید کرد و افزود: ارگان‌های دولتی با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی و اگر نشد با اعمال محدودیت‌ها می‌توانند به اجرای ریشه‌کنی 100 درصدی بی‌سوادی در استان کمک کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه سرانه سوادآموزی برای 20 هزار نفر بی‌سواد باقیمانده استان زنجان تعیین شده است، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای جذب افراد بی‌سواد وجود ندارد.
وی آمار با‌‌سوادی مردم استان زنجان را بر اساس سرشماری سال 55 در حدود 30 درصد اعلام و تصریح کرد: براساس سر شماری سال 85 این آمار به 91 درصد رسیده که نشان از رشد 50 درصدی طی این سال‌ها است.
سرداری با اشاره به اینکه فاصله با سوادی بین زنان و مردان در سال 55 در استان زنجان 29 درصد بوده است، تصریح کرد: این درصد در سر شماری سال 85 به 10 درصد رسیده بود.
وی با یادآوری انجام سر شماری در سال جاری ادامه داد: هر چند نتایج این سر شماری هنوز اعلام نشده است، ولی به طور قطع فاصله با‌سوادی بین بانوان و آقایان به دو درصد رسیده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تفاوت با‌سوادی بین ساکنان روستایی و شهری را بر اساس آمار سال 85 در حدود 34 درصد عنوان کرد و گفت: این آمار در سال گذشته به دو درصد کاهش یافته است.
در ادامه جلسه مدیر کل ثبت احوال استان زنجان از ضرورت تعیین تکلیف اسناد قدیمی در استان زنجان خبر داد و گفت: تعیین تکلیف این اسناد از اول آذر ماه آغاز شده است و با توجه به اینکه مهلت تعیین تکلیف اسناد تا آخر سال است، باید نسبت به تعیین تکلیف 6 هزار سند باقیمانده هم اقدام شود.
یعقوب حسینی یکی از موضوعات جامعه را مهندسی نام اعلام کرد و تصریح کرد: با توجه به تاثیر اجتماعی اسامی افراد بر روی شخصیت افراد باید نسبت به اسم برگزیده برای کودکان دقت کافی انجام شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول