اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس:

۳۵۰ هزار تومان بابت باسواد شدن هر بی‌سواد می‌پردازیم

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، طبق مصوبه دولت به ازای باسواد شدن هر بی‌سواد به فرد آموزش دهنده 350 هزار تومان حق‌الزحمه پرداخت می‌کنیم.

۳۵۰ هزار تومان بابت باسواد شدن هر بی‌سواد می‌پردازیم
اسفندیار شریف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در سال 1358 میانگین باسوادی در استان فارس 51 درصد بود که با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی و برکات آن امروز به 98 درصد رسیده است.
شریف‌زاده ادامه داد: طبق آخرین آمار موجود و کارشناسی‌های صورت گرفته حدود 42 هزار بی‌سواد زیر 50 سال در استان فارس داریم که باید روز به روز برای کاهش این آمار برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: این آمار حدود یک درصد جمعیتی استان فارس را شامل می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ریزی تمام امسال بتوانیم آمار 13 هزار نفری که در حال سوادآموزی هستند را از آمار موجود بی‌سوادی در فارس کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین بی‌سواد را در شهرستان شیراز با بیش از هفت هزار بی‌سواد داریم و کمترین بی‌سوادها نیز در شهرستان‌های آباده و قیروکارزین است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: باید برای آموزش سواد قبل از هر چیز به آسیب‌شناسی‌های موجود پرداخته و به تحلیل و بررسی عوامل بپردازیم که سبب کاهش انگیزه بی‌سوادان از حضور نیافتن در کلاس‌های سواد‌آموزی شده است.
شریف‌زاده بیان داشت: در گام بعدی باید مسئولان متولی در سوادآموزی این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهند که برنامه سوادآموزی را جزو اولویت‌های کاری فعالیت خود قرار دهند و با دیدگاه مثبت برای رفع بی‌سوادی در این استان برنامه‌ریزی و تلاش کنند.
وی ادامه داد: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در فارس بانک کامل اطلاعاتی بی‌سوادان در نقاط مختلف این استان به ویژه در روستاها تشکیل شده است و با سهمیه‌بندی‌های صورت گرفته بین اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها به طور میانگین تا پایان امسال 600 نفر در هر شهرستان این استان باسواد می‌شوند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه افق پیش‌بینی شده فارس برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی سال 92 است، اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید حداقل تا پایان امسال در برخی شهرها و شهرستان‌های فارس بی‌سوادی ریشه‌کن شود.
شریف‌زاده افزود: هنوز در هیچ شهر و منطقه‌ای از استان فارس به طور قطع ریشه‌کن شدن بی‌سوادی را نداریم و در برخی از شهرها نیز با توجه به اعلام ریشه‌کن شدن بی‌سوادی هنوز شاهد وجود بی‌سوادان هر چند با آمار پایین هستیم که این موضوع نیز باید رفع مشکل شود تا بتوانیم در پایان امسال اسامی منطقه‌هایی که بی‌سوادی در آن محل به طور کامل ریشه‌کن می‌شود را اعلام کنیم.
این مسئول و متولی سوادآموزی در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان فارس اشاره و تصریح کرد: امسال از حدود دو هزار و 100 آموزشیار بلاتکلیف در این استان 730 نفر در آزمون تعیین تکلیف و معلم حق‌التدریسی شدند، 582 نفر با سنوات خدمت بالای 60 ماه جذب شدند و 750 آموزشیار دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک تکلیف آنان مشخص می‌شود تا به عنوان معلم بتوانند به خدمت مشغول شوند.
شریف‌زاده بیان داشت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی طبق مصوبه دولت با شرایط عدم تعهد استخدامی آماده هستیم هر فردی که بتواند بی‌سوادی را با سواد کند به ازای باسواد شدن هر بی‌سواد به آنان 350 هزار تومان حق‌الزحمه پرداخت کنیم.
معاون نهضت سوادی آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در این زمینه متقاضیان می‌توانند به اداره‌های آموزش و پرورش در مناطق مختلف این استان مراجعه کنند.
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول