اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

بی‌سوادی در خراسان جنوبی تا سال 93 صفر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال 93 نرخ جمعیت بی‌سواد 10 تا 49 سال استان به صفر می‌رسد.

بی‌سوادی در خراسان جنوبی تا سال 93 صفر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمد باقر سورگی ظهر امروز در بازدید از کلاس‌های سوادآموزی درمیان اظهار داشت: در حال حاضر 217 آموزشیار با سوادآموزی همکاری می‌کنند که از این تعداد 201 نفر خواهر و مابقی برادر هستند.
وی نرخ جمعیت با سواد استان را 86.63 درصد اعلام کرد و افزود: جشن محو بی‌سوادی بسته به تعداد جمعیت بی‌سواد هر شهرستان با برنامه‌ریزی مدیران آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ایجاد عزم عمومی و بسیج تمامی امکانات و فرصت‌های استان برای مقابله با معضل بی‌سوادی خبر داد و تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی به صفر رساندن جمعیت بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال در یک پروسه زمانی پنج ساله است.
سورگی با تأکید بر نواندیشی، نوآوری، خلاقیت و اتخاذ بهترین شیوه‌ها در فعالیت‌های سوادآموزی یادآور شد: همسو کردن خدمات دستگاه‌های فرهنگی و خدمات‌رسان همچون، آموزش و پروش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌تواند در سرعت بخشی به  محو بی‌سوادی از  جمعیت 10 تا 49 سال  بی‌سواد استان کمک به سزا و شایانی کند.
وی توانمند سازی سوادآموزان و افزایش مهارت‌های تخصصی آنها را در حوزه دانش و عمل مهم‌ترین هدف معاونت سوادآموزی برشمرد و ابراز داشت: ارتقای سطح فرهنگ و دانش عمومی شهروندان در راستای رونق بخشی به اجرای طرح فرد به فرد از طریق مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و مدارس استان از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جاری به شمار می‌رود.
مدیر آموزش و پرورش درمیان نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 103 کلاس مقدماتی و تکمیلی در روستاها و شهرهای شهرستان توسط آموزشیاران برگزار شده و قریب 721 سوادآموز در این کلاس‌ها شرکت کرده و از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.
حسین اژدری از شرکت 190 سوادآموز شهرستان در طرح فرد به فرد خبر داد و افزود: اجرای طرح فرد به فرد در شهرستان درمیان از طریق انعقاد قرار داد با مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و مدارس در حال اجرا است.
وی تدوین و ارائه شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تهیه مستندات را یکی از نیازهای اساسی در توسعه نظام تعلیم و تربیت شهرستان برشمرد و تأکید کرد:  مدیران مدارس باید ضمن همکاری با آموزشیاران معرفی شده از سوی مدیریت، ستاد سوادآموزی مدارس و مجتمع‌ها را با مشارکت معتمدان، دهیاران و آموزشیاران نهضت تشکیل داده مصوبات ستاد را به کارشناسی نهضت مدیریت ارسال کنند.
وی از فعالیت 39 آموزشیار در بحث سواد آموزی خبر داد و اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری 50 نفر از آموزشیاران به صورت رسمی و حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش شهرستان شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول