اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اردبیل:

اردبیل 40 هزار بی‌سواد دارد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ براساس آخرین ارزیابی‌ها و سرشماری‌ها اردبیل بیش از 40 هزار بی‌سواد دارد.

اردبیل 40 هزار بی‌سواد دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سیف‌الله‌زاده عصر امروز در گردهمایی مدیران نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: دین اسلام بعد از توحید به علم و دانش اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده به گونه‌ای که آموزش و علم‌اندوزی در اسلام به مراتب ارزشمندتر و با اهمیت‌تر از سایر واجبات و فرایض است.
وی تصریح کرد: بر همین اساس و بنا به توصیه دین اسلام مبارزه با بی‌سوادی در کشورمان از همان ‌روزهای پیروزی انقلاب اسلامی مد‌نظر قرار گرفت به گونه‌ای که بنیان‌گذار کبیر انقلاب دستور و فرمان شکل‌گیری نهضت سوادآموزی را برای ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی صادر کردند.
سیف‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: این نهضت با دیدگاه‌های روشنی از شهدایی همچون بهشتی و مطهری به عنوان اصلی‌ترین برنامه شورای فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار گرفت و همه ساله بر غنا و توسعه کمی و کیفی این حوزه افزوده شد.
این مسئول با اعلام این‌که کشورمان امروز به مرز باسوادی کامل و ریشه‌کنی بی‌سوادی رسیده است، ‌‌‌ادامه داد: هر چند در گذشته 2 میلیون کودک از مدرسه و تحصیل محروم بودند اما این تعداد روز به روز تقلیل یافته و امروز در حداقل ظرفیت خود قرار دارد.
سیف‌الله‌زاده در ادامه سخنان خود به تلاش‌های 32 سال گذشته نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت:‌ این روند رو به جلو در جای‌جای استان به خوبی مشهود است به گونه‌ای که از اوایل امسال با ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش اهداف و سیاست‌های راهبردی درست پیگیری می‌شود.
‌معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با ارایه آماری در مورد تعداد بی‌سوادان در استان افزود: فاصله بی‌سوادی و میانگین آن در استان اردبیل در قیاس با استان‌های دیگر رقم فاحشی نیست به گونه‌ای که ما کمتر از 37 دهم درصد با میانگین کشوری فاصله داشتیم که با یک حرکت بسیجی در سال‌های اخیر این خلأ و فاصله پر شده است.
سیف‌الله‌زاده میانگین باسوادی در کشور را 84.3 دهم درصد اعلام کرد و اظهار داشت:‌ این میانگین در استان اردبیل 85 درصد است که امیدواریم تا پایان برنامه پنجم به بیش از 98 درصد برسد.
وی تصریح کرد:‌ در مبارزه با بی‌سوادی و کم سوادی نهضت سوادآموزی برنامه‌های عملی خود را انجام داده به گونه‌ای که وجود 40 هزار بی‌سواد در استان به ویژه 955 روستا ما را بر آن داشته تا بتوانیم در یک ظرفیت‌سازی مناسب اقدامات درست را در ارتقای سوادآموزی انجام دهیم.
سیف‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: درصدی از این افراد بی‌سواد به دلیل مهاجرت و اشتغال در خارج از حوزه سکونتی خود در شناسایی‌های ما محسوب نشدند ولی در یک اقدام جمعی تلاش می‌شود در همه روستاها امر سواد و سوادآموزی مورد توجه قرار گیرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی نهضت سوادآموزی را ارتقای شاخص‌های کیفی در این ارتباط اعلام کرد و بر توسعه متوازن و همچنین بسترسازی‌های شایسته در این زمینه اقدامات مفید و مؤثری در حال انجام است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول