اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ظهر امروز

نماز طلب باران در 46 شهر کرمان اقامه شد

خبرگزاری فارس: نماز طلب باران‌ با حضور پرشور نمازگزاران در 46 شهر کرمان اقامه شد.

نماز طلب باران در 46 شهر کرمان اقامه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز به طور همزمان نماز استسقا در 46 شهر کرمان برای طلب باران با حضور خیل عظیم نمازگزاران اقامه شد.
 
* اقامه نماز طلب باران در رفسنجان
در شهرستان رفسنجان ‌با وجود خشکسالی و اعلام اینکه‌ کرمان کم‌بارش‌ترین استان کشور است، مردم دست به دعا برداشته و طلب باران رحمت الهی کردند.
کودکان به همراه والدین خود در این نماز شرکت کرده‌اند، شاید خداوند به دستان کوچک و قلب‌های پاک آنها نظری بیا‌فکند.
دانش‌آموزان نیز که امروز برای اقامه نماز باران زودتر تعطیل شده بودند‌ در این نماز باشکوه شرکت کرده و دست به دعا برداشتند.
با وجود خشکسالی‌های اخیر و رکود محصول پسته و با توجه به اینکه عمده درآمد مردم رفسنجان از کشاورزی و کاشت طلای سبز است، جمعیت عظیمی در این مراسم شرکت کرده‌اند تا همچون سال گذشته شاهد ریزش باران رحمت الهی در شهر و دیارمان باشیم و زمین‌های کشاورزی از این تشنگی نجات یابند.

* نماز طلب باران در کوهبنان اقامه شد
به دنبال کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های پیاپی، جمعی از مردم ولایتمدار کوهبنان با حضور در مصلای این شهرستان و در جوار حرم مطهر شهدای گمنام به امامت حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان نماز استسقا را اقامه کردند.
امام جمعه کوهبنان در خطبه‌ این نماز اظهار داشت: آن گونه که از آیات و روایات استفاده می‌شود، مجموعه جهان هستی در اطاعت پروردگار است و تنها یک موجود است که از عقل و شعور و اراده برخودار است و می‌تواند راه حق را انتخاب کند.
وی تصریح کرد: تنها انسان‌ها هستند که گاهی اوقات وصله ناهمگن و نا‌هم‌رنگ میان هستی می‌شوند و نعمت‌های الهی را فراموش و شکر نعمت را آنگونه که شایسته است به جا نمی‌آورند و موجب دوری رحمت الهی می‌شوند.
صالح‌نیا بیان داشت: در کتاب تحریر‌الوسیله امام راحل علت اینکه گاهی خداوند نعمت‌ها را از انسان می‌گیرد، شیوع معاصی و گناهان، کفران نعمت‌ها، ضایع کردن حقوق دیگران، عدم رعایت امانت در خرید و فروش، ظلم به دیگران، حیله و نیرنگ و عدم امر به معروف و نهی از منکر است.
وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «خداوند بندگانی را که گناه و نافرمانی او را انجام داده‌اند، محصولاتشان را ناقص، برکاتش را حبس و خزائن خیرات خود را می‌بندند تا اینکه انسان گناهکار به خود آمده و دست توبه و انابه به درگاه خداوند دراز کند».
صالح‌نیا گفت: اینجاست که خداوند غفار با انسان‌های به نظر لطف و رحمت نگاه می‌کند و آن زمان آسمان پیاپی می‌بارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول