اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

ایجاد کارگاه آموزشی مروجان نماز در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از ایجاد کارگاه آموزشی طرح «مروجان فرهنگ نماز» برای دانش‌آموزان دختر و پسر این شهرستان خبر داد.

ایجاد کارگاه آموزشی مروجان نماز در صومعه‌سرا
 به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، پرویز امیدی عصر امروز در جلسه آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اجرای طرح مذکور اظهار داشت: طرح «مروجان فرهنگ نماز» از طرف ستاد اقامه نماز استان برای برخی از شهرستان‌ها ابلاغ شد که صومعه‌سرا و تعداد دیگری از شهرستان‌های گیلان مشمول اجرای این طرح هستند.
وی درباره اهداف اجرای این طرح اذعان داشت: طرح مروجان فرهنگ نماز با هدف نمازشناسی و جایگاه آن در اسلام و ادیان، مناسبت‌های اجتماعی و روابط انسانی در اسلام و زیباخوانی نماز در بین دانش‌آموزان منتخب و مروج برگزار می‌شود.
کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، ایجاد کارگاه طرح مروجان فرهنگ نماز را در دو مرحله آموزشی برشمرد و افزود: مرحله نخست در آذر امسال با حضور دو مربی آموزشی و 40 دانش‌آموز دختر و پسر منتخب از مدارس صومعه‌سرا برگزار شد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله نخست از این کارگاه آموزشی با دستورهای اساسی روش عملی نماز و زمینه‌های احکام آن آشنا شدند که پس از این مرحله به دومین مرحله آموزشی راه می‌یابند.
امیدی، منتخبان حاضر در کارگاه آموزشی را از نفرات برتر در رشته احکام اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای مرحله دوم از کارگاه طرح آموزشی فرهنگ نماز بیان داشت: مرحله دوم قبل از آغاز مسابقه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی مرحله شهرستانی انجام می‌شود که در واقع نوعی دوره تکمیلی آموزشی است.
کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، مسابقه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی مرحله شهرستانی را در نیمه دوم بهمن امسال به صورت متمرکز ذکر کرد.
وی گفت: تمام حاضران و مروجان در کارگاه آموزشی فرهنگ نماز در این مسابقه شرکت داده می‌شوند.
به گفته امیدی، مسابقه مذکور به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که در پایان نفرات برتر به تفکیک پایه و جنسیت به مرحله استانی و از آنجا به شرط کسب امتیاز قابل قبول به مرحله کشوری راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه حضور مروجان فرهنگ نماز در مدارس پس از طی مراحل آموزشی برای ارتقای زیبا و درست‌خوانی نماز بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: نماز دارای جایگاه ویژه‌ای است که آثار فردی و اجتماعی آن در روح و روان آدمی تاثیرگذار است.
این مسئول، با اشاره به صحنه جنگ فرهنگی امروز و اشاعه فرهنگ بیگانه و نادرست غرب در کشور، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی در راستای ارتقای فرهنگی و ایجاد آگاهی بیشتر در بین نوجوانان و جوانان امری مهم و حیاتی است که در این کارگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول