اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جدیدترین مصوبات گردهمایی ائمه جمعه کرمان در گفت‌و‌گوی ‌فارس با امام جمعه جیرفت:

‌برگزاری نماز باران در کرمان / جمع‌آوری سلاح‌های غیر‌مجاز بدون ایجاد مشکل برای مردم

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت:‌ در گردهمایی امروز ائمه جمعه استان مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

‌برگزاری نماز باران در کرمان / جمع‌آوری سلاح‌های غیر‌مجاز بدون ایجاد مشکل برای مردم
حجت‌الاسلام اصغر عسکری عصر امروز در حاشیه همایش «ائمه جمعه استان کرمان» در گفت و گو با فارس اظهار داشت: این همایش معمولا در استان هر فصل یک بار برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش دیدار، تبادل نظر و بیان مطالبی است که لازم است به منظور وحدت رویه در استان انجام شود.
عسکری تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شده در همایش، بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید برای حضور مناسب مردم در انتخابات بسترسازی لازم انجام شود.
وی ابراز داشت: آنچه که ائمه جمعه برای مردم بیان می‌کنند، معیارهای انتخاب اصلح است، بنابراین آن‌ها در همین راستا نباید وارد موضع تعیین کاندیدای اصلح شوند تا مردم آزادانه فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
عسکری با اشاره به تعدد کاندیدای احزاب مختلف بیان داشت: ضروری است، این کاندیدها با اتحاد خود زمینه انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی با آرای بالا را فراهم کنند.
وی عنوان کرد: هر چه میزان آرای یک نماینده مجلس بیشتر باشد در مجلس شورای اسلامی اقتدار بیشتری دارد.
عسکری گفت: در این نشست به دنبال خشکسالی‌های پی در پی استان کرمان به ویژه منطقه جنوب مصوب شد، نماز طلب باران در سراسر استان به صورت همزمان در پنجم دی‌ماه برگزار شود.
وی اذعان داشت: در فرصت باقیمانده ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شرایط اقامه نماز طلب باران از جمله گرفتن روزه را بیان می‌کنند.
عسکری از دیگر مصوبات این همایش را دعوت از مردم به منظور جمع‌آوری سلاح‌های غیر‌مجاز ذکر کرد و خاطرنشان کرد: سلاح‌های غیرمجاز موجب بسیاری از ناامنی‌ها در جامعه شده است.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی به عمل می‌آید تا در صورت تحویل سلاح، مردم دچار مشکل نشوند.
وی افزود: در صورت داشتن صلاحیت افراد، جواز صادر می‌شود تا برای محقق شدن امنیت پایدار در استان سلاح‌ها در دست افراد غیرصالح قرار نگیرد.
عسکری تصریح کرد: از دیگر مصوبات این همایش برگزاری نماز جمعه در شهرهای فاقد امام جمعه است که مشمول شهرهای دارای جمعیت بیش از 5 هزار نفر می‌شود تا مردم تمام شهرها از نعمت نماز جمعه بهره‌مند شوند.
وی با بیان طرح امنیت فصل انتخابات ابراز داشت: این مهم به منظور شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در آسایش و امنیت است.
عسکری بیان داشت: همچنین از استاندار کرمان نیز تقاضا شد در شهرستان جیرفت مشکل راه آهن، فعال کردن فرودگاه، گازرسانی و دوبانده کردن راه‌های مواصلاتی در دستور کار مدیریت استان قرار گیرد تا اقدامات فوری در این زمینه انجام شود.
وی سلامت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان نخستین رکن مدنظر مسئولان استان ذکر و عنوان کرد: یکی از نمودهای مردم‌سالاری دینی برگزاری انتخابات سالم است.
عسکری گفت: انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه نخستین انتخابات پس از فتنه سال 1388 است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی اذعان داشت: با توجه به آزادی افراد در انتخاب، نام بردن از کاندیدای مدنظر و حمایت کردن از آن توسط ائمه جمعه توهین به فکر مردم است.
عسکری خاطرنشان کرد: در همین راستا ائمه جمعه باید معیارهای انتخاب برتر را بیان ‌کنند تا مردم از میان افراد صالح فرد اصلح را انتخاب کنند.
امام جمعه جیرفت اظهار داشت: امام جمعه جیرفت زیر علم هیچ یک از جریان‌های سیاسی درون نظام نبوده است و اگر روزی زیر پرچم یک حزب برود، دیگر قابل اعتماد نیست.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول