اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

بی‌سوادی به صورت ضربتی ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: به صفر رسیدن بی‌سوادی تا پایانه برنامه پنج ساله پنجم باید محقق شود و متولیان نظام آموزشی کشور باید به صورت ضربتی بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند.

بی‌سوادی به صورت ضربتی ریشه‌کن شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در آیین نکوداشت هفتم دی‌ماه به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی اظهار داشت: اصفهان در راستای مبارزه با بی‌سوادی اقدامات بسیاری را انجام  داده است و ارزشیابی‌های صورت گرفته در کشور پیشگام بودن اصفهان را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: ملت ایران توسل و تمسک خود را به ولایت در تمام زمینه‌ها و به صورت مکرر به تمام جهانیان ثابت کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به رمز موفقیت و اقتدار ملت ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: تبعیت و اطاعت از ولایت فقیه و تکیه بر حضور و ظهور مردم در صحنه‌ها از مهم‌ترین دلایل رمز ثبات و بقای ملت ایران در تمامی عرصه‌ها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تمامی مردم باید با تکیه بر دو اصل الگویی خود جوانان را به سوی رشد و پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها هدایت کنند، افزود: فضای تعلیم و تربیت کشور نیز باید همسو با ارزش‌های کشور باشد و متولیان تعلیم و تربیت نیز باید دانش‌آموزان را به سوی تکیه بر این ارزش‌ها رهنمون کنند.
عاملیان با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت و تکامل تاریخی اهتمام جدی به دانش بوده است، تاکید کرد: پیکار با بی‌سوادی و نهضت مبارزه با بی‌سوادی از اقدامات صورت گرفته در طول تاریخ بشریت در این زمینه بوده است اما به میزان سرمایه‌گذاری بر روی این موضوع نتایج حاصله موفقیت‌آمیز نبود.
وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب کشور ایران با حجم بالایی از بی‌سوادان مواجه بود، ادامه داد: امام خمینی (ره) در راستای مبارزه با بی‌سوادی حرکت جدیدی را در کشور آغاز کردند و این موضوع را به‌عنوان یک تکلیف، دین علمی و وظیفه مهم دانسته‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با صدور فرمان خود بی‌سوادی را رمز استقلال فرهنگی کشور دانسته، بیان داشت: از دیدگاه امام خمینی (ره) مبارزه با بی‌سوادی عاملی برای استقلال فرهنگ و خود‌کفایی کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این فضا در سطح کشور فراهم شده است، گفت: نظام آموزشی کشور با تمام قوای خود برای حمایت از مبارزه با بی‌سوادی گام بر می‌دارد و دولت و رئیس جمهور نیز به صورت ویژه از این موضوع حمایت می‌کنند.
عاملیان با اشاره به اینکه رشد با‌سوادی در سطح کشور از مهم‌ترین دغدغه‌های متولیان نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی و غیر دولتی از راهکار‌های منطقی در سواد‌آموزی است.
وی با اشاره به اینکه ایران و اجتماع کشور خاستگاه علم و دانش است، افزود: به صفر رسیدن بی‌سوادی تا پایانه برنامه پنج ساله پنجم باید محقق شود و متولیان نظام آموزشی کشور باید به صورت ضربتی بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: زیر‌ساخت‌های تحقق این موضوع باید در سطح کشور فراهم شود و رشد با‌سوادی باید محور فعالیت‌های متولیان نظام آموزشی قرار بگیرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول