اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آجرلو:

پروژه ادامه بزرگراه همت به غرب با کندی پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه پروژه ادامه بزرگراه همت به سمت غرب و اتصال آن به شهرستان کرج به دلیل برخی مشکلات با کندی پیش می‌رود.

پروژه ادامه بزرگراه همت به غرب با کندی پیش می‌رود
فاطمه آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: شرایط و موقعیت جغرافیایی شهرستان کرج و نزدیکی آن به پایتخت موجب شده است که روزانه تردد بسیاری میان این دو شهرستان بزرگ کشورمان برقرار شود.
وی تصریح کرد: همانطور که همگان اطلاع دارند ما در زمینه حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل برخی از مسافران هر روزه محور تهران ـ کرج مجبور به استفاده از خودروی شخصی و یا تاکسی‌های عبوری و خطی هستند.
این مسئول ادامه داد: به همین دلیل حجم تردد در اتوبان تهران ـ کرج بسیار زیاد بوده و در این محور روزانه میلیون‌ها تومان زمان و انرژی مردم تلف می‌شود.
 
*اتلاف انرژی و زمان در اتوبان تهران ـ کرج نگران کننده است
آجرلو با تاکید بر اینکه آمارهای رسمی از اتلاف بسیار زیاد انرژی و همچنین وقت مردم در تردد اتوبان تهران ـ کرج خبر می‌دهند، گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود، به طور قطع تا چند سال آینده اتوبان فوق تبدیل به یک خیابان پرترافیک خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رفع این مشکل چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ گفت: متاسفانه تا زمانی که استان البرز تشکیل نشده بود، اکثر بودجه‌های مربوط به این حوزه در تهران هزینه می‌شد و مسئولان کمتر به فکر کرج بودند.
نماینده مردم کرج در خانه ملت ادامه داد: پس از تشکیل استان البرز یکی از مطالبات جدی مردم اصلاح شرایط اتوبان تهران ‌ـ کرج بود و در این زمینه دولت ورود بسیار جدی و تاثیرگذاری داشت و اجرای دو طرح بزرگ به صورت همزمان را آغاز کرد.
آجرلو افزود: یک طرح تعریض بخش‌های شرقی و غربی اتوبان بود که هم‌اکنون در دست اجرا است.
به گفته وی، طرح تعریض اتوبان تهران ـ کرج در حقیقت به صورت آرام‌بخش عمل کرده و در دراز مدت فایده چندانی نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: طرح دوم نیز ادامه بزرگراه همت به سمت غرب است که وزارت راه به صورت ضربتی اجرای آن را در دستور کار قرار داد و تا دهه فجر سال گذشته به محدوده گرم‌دره رسید.
 
* عدم همکاری‌های لازم مانع از تکمیل پروژه امتداد بزرگراه همت به غرب شده است
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه در این مرحله موضوع برخی از معارضات پیش آمد و دستگاه‌هایی که مالکیت زمین‌هایی را در این محدوده در اختیار داشتند، همکاری‌ لازم را با وزارت راه انجام ندادند.
آجرلو تاکید کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادهای فوق حاضر به همکاری نشوند، به طور قطع پروژه بزرگ امتداد بزرگراه همت و اتصال آن به کرج شکست خورده و میلیون‌ها دلار بودجه بیت‌المال تلف خواهد شد و همین موضوع باعث کندی اجرای پروژه شده است.
وی در پایان با بیان اینکه این پروژه یک طرح ملی است، از مسئولان خواست تا مشکلات مردم را درک کرده و همکاری لازم برای تسریع در اجرای آن را داشته باشند.
انتهای پیام/م10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول