اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور وزیر؛

وزارت صنعت با مراکز دینی و حوزوی تفاهمنامه امضا می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با دستور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تهیه و تدوین تفاهمنامه پژوهشی این وزارتخانه با مراکز دینی و حوزوی در حال انجام است.

وزارت صنعت با مراکز دینی و حوزوی تفاهمنامه امضا می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین علی لقمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بعد از دستور دکتر غضنفری، کارهای مقدماتی در این خصوص صورت گرفته است و هم اکنون در حال مذاکره با مراکز پژوهشی حوزوی و دینی هستیم تا کار تدوین این تفاهمنامه به پایان برسد.
مشاور فرهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر‌نشان کرد: بعد از کارهای کارشناسی و جلسات هم‌اندیشی که با مراکز حوزوی و دینی در خصوص نحوه همکاری پژوهشی صورت می‌گیرد، این تفاهمنامه در کارگروه علمی ستاد صافا متشکل از نخبگان حوزه و صنعت، معدن و تجارت نهایی شده و برای ابلاغ به استحضار مقام عالی وزارت خواهد رسید.
وی عنوان کرد: این تفاهمنامه و تفاهمنامه انجام شده با وزارت علوم، با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای محترم هیئت دولت در خصوص کمرنگ بودن حضور دولت در میان نخبگان دانشگاهی و حوزوی صورت می‌گیرد.
لقمان‌پور گفت: در این تفاهمنامه درصدد هستیم با استفاده از نخبگان حوزوی با حضور نمایندگان محترم مراجع معظم تقلید موضوعاتی همچون احکامی فقهی صنعت، معدن و تجارت، خصوصی سازی و مالکیت در اسلام، حقوق کارگر و کارفرما، استاندارد اسلامی و... را در مبانی اسلامی بررسی کنیم.
مشاور فرهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کل می‌خواهیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شود تا همراه با صادرات که مورد تاکید مقام عالی وزارت است، فرهنگ اسلامی نیز صادر شود و کالاها و در کل صادرات ایرانی، نمادی از فرهنگ اسلامی باشد.
مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری سطح سه و چهار حوزه یکی از منابع غنی است که کمتر مورد توجه عرصه عمل قرار گرفته که در نظر داریم در راستای همین تفاهمنامه، ضمن مشخص کردن رویکرد پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه در کاربردی کردن این منابع غنی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
رئیس ستاد صافا اظهار کرد: در گذشته تعدادی طرح پژوهشی بعد از هزینه ساعت‌ها کار کارشناسی، با همکاری این ستاد و مراکز پژوهشی حوزوی و دینی تهیه شده و در کارگروه علمی این ستاد که متشکل از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مدیران صنعتی ـ معدنی بوده، تهیه شده است که امیدوارم بعد از تهیه تفاهمنامه جامع اجرایی شود.
وی تاکید کرد: کارگروه علمی ستاد صافا که در گذشته تشکیل شده بود با افزودن نخبگان تجاری و اقتصادی تکمیل شده و به عنوان یک اتاق فکر در راستای اهداف وزارتخانه جدید فعالیت خود را ادامه خواهند داد.
مشاور فرهنگی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حرکت مردم به سمت استفاده از تولید داخلی و خودباوری یکی از رسالت‌های فرهنگی است که باید با جدیت دنبال شود.
وی با اشاره به شرایط فعلی در جهان و تحریم‌های مختلف علیه کشورمان عنوان کرد: حرکت مردم به سمت استفاده از تولید داخلی و خودباوری یکی از رسالت‌های فرهنگی است که باید با جدیت دنبال شود.
لقمان‌پور با اشاره به شرایط فعلی در جهان و تحریم‌های مختلف علیه کشورمان افزود: در این شرایط مانند دوران اول انقلاب اسلامی می‌طلبد که با یک حرکت انقلابی به سمت استقلال صنعتی و رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی حرکت کرده و سرآمد کشورهای دیگر باشیم.
مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتن بصیرت و علم و عمل به این دو را بدون افراط و تفریط  از شروط اصلی تحقق اهداف فرهنگی و اسلامی ذکر کرد و گفت: با توجه به جنگ نرم ما نیز باید مانند یک سرباز و افسر وارد میدان جنگ فرهنگی شویم و با ابزارهایی که در اختیار داریم و انجام کارهای مناسب، برنامه‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول