اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جریان سفر هیئت تجاری کردستان به ترکیه؛

اتاق سنندج با اتاق مالاتیای ترکیه تفاهمنامه همکاری امضا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: در جریان سفر هیئت تجاری کردستان به ترکیه توافقنامه 5 ماده‌ای بین اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن سنندج و مالاتیا به امضا رسید.

اتاق سنندج با اتاق مالاتیای ترکیه تفاهمنامه همکاری امضا کرد
محمدسعید نقشی‌زادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به سفر هیئت تجاری کردستان به ترکیه، گفت: در اجرای این تفاهمنامه دو اتاق کوشش می‌کنند صمیمانه در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی و توسعه تجارت تلاش کنند و با تدبیر و دوراندیشی همکاری‌های فی‌مابین را تعمیق بخشند.
به گفته وی، در این تفاهمنامه دو اتاق توافق کردند در زمینه‌های تجارت عمومی، انتقال دانش فنی و مهندسی، تهیه مواد اولیه و انتقال تکنولوژی مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی براساس موازین کشورهای متبوع خود همدیگر را یاری کنند.
نقشی‌زادیان برگزاری نمایشگاه در سنندج و مالاتیا را یکی دیگر از توافقات صورت گرفته میان دو اتاق ایرانی و ترکیه‌ای عنوان کرد و گفت: در دیگر بندهای این تفاهمنامه در مورد حل اختلافات تجار دو اتاق توافق شده که مراتب در مراکز داوری اتاق‌های دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.
اتاق سنندج علاوه بر امضای تفاهمنامه با اتاق مالاتیای ترکیه با اتاق سلیمانیه اقلیم کردستان نیز تفاهمنامه همکاری منعقد کرده است.
مالاتیا از شهرهای صنعتی و کشاورزی ترکیه است که در زمینه صنعت فرآوری گوشت و صنعت پوشاک از جایگاه ممتازی برخوردار است و بیش از 70 درصد زردآلوی جهان را تولید و فرآوری می‌کند.

* تبادل نشان‌های دو اتاق سنندج و مالاتیا

نقشی‌زادیان همچنین گفت: در جریان مذاکرات اقتصادی و تجاری روسای دو اتاق سنندج و مالاتیا نشان‌های دو اتاق به رسم یادبود به طرفین اهدا شد و تندیس بلورین اتاق سنندج از سوی نقشی‌زادیان رئیس اتاق سنندج به حسن حسین اردوک، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مالاتیا اهدا شد.
به گفته وی حسن حسین اردوک رئیس اتاق بازرگانی و صنایع مالاتیا سینی حاوی زردآلوی مالاتیا مهم‌ترین نشان این شهر را به رئیس اتاق سنندج اهدا کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول