اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان خبر داد

خط‌کشی 4 هزار کیلومتر از محورهای کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کردستان از خط‌کشی بیش از 4 هزار کیلومتر از جاده‌های این استان تا پایان آبان ماه امسال خبر داد.

خط‌کشی 4 هزار کیلومتر از محورهای کردستان
عطاءالله قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: 3 هزار و 860 کیلومتر از میزان مذکور خط‌کشی سرد و 150 کیلومتر طول نیز خط کشی گرم بوده است.
به گفته وی، در مدت زمان یاد شده، 6 هزار متر طول خطوط عرض کاهنده سرعت، 4 هزار مترمربع خط نوشته حاوی پیام کاهش سرعت در تقاطع‌ها انجام شده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان تصریح کرد: اجرای خط‌کشی از جمله اقدامات راهداری مهم و حساس است و در طول سال به طور مستمر و با توجه به نیاز در فواصل زمانی مختلف انجام می‌شود و تأثیر مستقیم آن بر افزایش ایمنی کاملاً مشهود است.
قادری در ادامه به بازسازی و نصب 11 کیلومتر گاردریل در محورهای این استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه 11 کیلومتر گاردریل در محورهای استان بازسازی و نصب شده است.
وی با بیان اینکه از جمله راهکارهای ایجاد ایمنی در جاده‌ها استفاده از حفاظ و گاردریل در مناطق کوهستانی، صعب‌العبور و پرتگاه‌ها است، یادآور شد: نصب این میزان گاردریل از ابتدای سال تا پایان آبان ماه به موازات دیگر اقدامات ایمنی کاهش چشمگیر تصادفات و افزایش ایمنی را در این استان به دنبال داشته است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه رسالت اصلی راه و ترابری ارتقای ایمنی و نگهداری مطلوب راه‌ها است توجه ویژه مسئولین در اختصاص اعتبارات موردنیاز راهداری و افزایش مطلوب آن نیاز اصلی این بخش است.
قادری با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 250 کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با مجموع تلاش‌های انجام گرفته توسط فعالان این عرصه، از یک‌هزار و 350 کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده به 2 هزار و 60 کیلومتر رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: شاخص‌ برخورداری از راه‌های روستایی آسفالته و بهسازی شده در کردستان از 23 درصد به 60 درصد افزایش یافته و این نتیجه تلاش مضاعف همکاران این مجموعه کاری است.  
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان،اگر چه در زمینه راه‌های روستایی اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما هنوز نسبت به میانگین‌ کشوری عقب هستیم.
قادری اضافه کرد: در ابتدای سال‌جاری تنها 60 کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت که 12 کیلومتر آن چندی پیش مورد بهره‌برداری قرار گرفت و 18 کیلومتر دیگر نیز در حد فاصل شهرستان‌های دیواندره ـ سقز به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.
قادری از 700 کیلومتر اجرای راه در استان خبر داد و گفت: به یقین تامین منابع مالی و اختصاص اعتبارات به موقع زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم و کردستان نیز در زمره استان‌های با شاخص بالای برخوردار از بزرگراه و راه‌های اصلی قرار می‌گیرد.
وی از بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ راه‌سازی در این استان خبر داد و افزود:‌ با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی بالغ بر 150 میلیارد تومان پروژه راهسازی در آینده‌ای نزدیک در این استان افتتاح می‌شود.
به گفته مدیرکل راه و ترابری کردستان، این طرح‌ها در قالب راه‌های روستایی، بزرگراه‌ و باندهای کندرو است که همزمان با افتتاح پروژه‌های مسکن مهر با حضور رحیمی و نیکزاد به بهره‌برداری می‌رسند.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول