اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان با اشاره به درگذشت پنج معلم؛

پیگیر رفع زمینه‌های بروز مشکلات در جاده‌های هرمزگان هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با اشاره به درگذشت پنج تن از معلمان میناب طی روزهای گذشته در سانحه تصادف، گفت: به جد پیگیر رفع زمینه‌های ایجاد چنین مشکلاتی در محورهای استان هستیم.

پیگیر رفع زمینه‌های بروز مشکلات در جاده‌های هرمزگان هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه دستان یاریگر آموزش و پرورش را می‌بوسم، گفت: آموزش و پرورش به عنوان تامین کننده نیروی انسانی و مولد جامعه، نقش محوری در توسعه دارد و تمام ظرفیت‌ها باید در خدمت کارآمدی این مجموعه قرار بگیرد.
وی افزود: قطعاً رسیدن به اهداف بلند توسعه در گرو برخورداری از نیروی انسانی کارآمد است که تامین این مهم جز از مسیر آموزش و پرورش پویا و بالنده ممکن نیست.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این نهاد بزرگ تعلیم و تربیت مجموعه وسیعی است که تحقق اهداف آن در گرو مشارکت جمعی است، خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم به آنچه در منشور این مجموعه در مسیر سند چشم انداز و سند تحول دست پیدا کنیم همه باید پای کار باشند که اگر چنین نباشد قطعا این مجموعه به تنهایی قادر به تحقق اهداف ترسیمی نخواهد بود.
رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان اضافه کرد: نگاه به این مجموعه باید نگاه جامع باشد و همه مدیران باید خود را در قبال تحقق برنامه‌های آموزش و پرورش به سهم خود احساس مسئولیت کنند.
مقام عالی دولت در هرمزگان همچنین با تسلیت در گذشت پنج تن از معلمان استان در سانحه تصادف، یادآور شد: این حادثه تاسف بار موجب تالم جامعه شد و به جد پیگیر رفع زمینه‌های ایجاد چنین مشکلاتی در محورهای استان هستیم.
به گفته عزیزی، تدبیر آموزش و پرورش استان در مدیریت برنامه‌های این سانحه شایسته تقدیر است و حساب آن از برخی رفتارهای احساسی جداست.
استاندار هرمزگان در بخش انتهایی سخنان خود ضمن تاکید جدی بر پیگیری مصوبات جلسه، خاطرنشان کرد: آنچه در بحث تامین نیازهای مدارس از جمله آب و برق، شبکه ملی اطلاعات و همچنین هوشمند سازی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت باید با جدیت و اهتمام ویژه همه دست‌اندرکاران پیگیری و اجرا شود و این خدمات در همه استان تا دورترین نقاط نیز فراگیر و توسعه داشته باشد.
عزیزی با تعیین زمان تحقق برنامه‌های اعلام شده در تامین نیازهای مدارس، یادآور شد: فراهم سازی بستر مناسب تحصیل نسل آینده ساز جامعه  وظیفه جمعی است و نباید نگاه‌ها منحصر به دو مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باشد.
به گفته وی، رفع این نیازها مطالبه جدی مدیریت استان از همه دستگاه‌های ذی‌ربط است و در سایه همدلی و هم افزایی برای انجام آن باید آستین همت را بالا زد.
در این نشست همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از روند مصوبات جلسه گذشته، به تشریح طرح هوشمند سازی مدارس پرداخت و گفت: آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین خود توجه ویژه‌ای به همگام سازی امر تعلیم و تربیت با تکنولوژی روز دارد که طرح هوشمند سازی مدارس و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در زمره این اهداف است.
احمد آخوندی متذکر شد: هم اکنون 63 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات ایران متصل هستند و طی تفاهمنامه با شرکت مخابرات استان 584 مدرسه تا پایان امسال و یک هزار و 413 مدرسه نیز تا پایان سال آینده به این شبکه متصل خواهند شد.
وی همچنین به طرح هوشمند سازی مدارس اشاره کرد و گفت: از مجموع 773 مدرسه که در طرح هوشمند سازی قرار دارند 612 مدرسه دولتی و مابقی غیر دولتی هستند.
دبیر شورای آموزش و پرروش استان هرمزگان همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت شرکت کنندگان و قبول شدگان آزمون سراسری پرداخت و گفت: از مجموع 23 هزار و 845 شرکت کننده، امسال 10 هزار و 209 نفر (8/42درصد) در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرفته شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته به رشد 71/14رسیده‌ایم.
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از حسن توجه مجموعه شورای آموزش و پرورش، خواستار همکاری بیشتر در تحقق نیازها، اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول