اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد:

کاهش 13.1 درصدی سوانح جاده‏ای / لزوم توجه بیشتر رانندگان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 13.1 درصدی سوانح جاده‏ای در کشور در هفت ماه ابتدای سال جاری خبر داد و عامل انسانی را مهم‏ترین دلیل وقوع سوانح رانندگی دانست.

کاهش 13.1 درصدی سوانح جاده‏ای / لزوم توجه بیشتر رانندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهریار افندی‏زاده در آیین بزرگداشت روز راهداری که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، همچنین از نصب و راه‏اندازی سامانه‏های ثبت‏ سرعت در 3 هزار کیلومتر از راه‏های کشور خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: عامل سرعت در همه نقاط جهان به عنوان یکی از اصلی‏ترین دلایل سوانح رانندگی مطرح است.
وی ادامه داد: در حل حاضر جاده‏های کشور با توجه به شرایط خود تعیین سرعت شده‏اند و مردم با رعایت آن می‏توانند سفری ایمن را تجربه کنند.
 
* عامل انسانی؛ شاخصه‏ای تعیین‏کننده در تلفات جاده‏ای
افندی‏زاده با تفکیک میزان سوانح رانندگی در انواع راه‏های کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده، 60 درصد تلفات رانندگی در جاده‏ها، 10 درصد در راه‏های روستایی و 30 درصد در سایر مسیرهای کشور به وقوع می‏پیوندد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ارائه آماری از تلفات جاده‏ای کشور در هفت ماهه امسال و قیاس آن با زمان مشابه در سال گذشته، نسبت به کاهش این ارقام ابراز رضایت کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه سوانح جاده‏ای کشور در هفت ماه ابتدای سال جاری با کاهشی 13.1 درصدی همراه بود.
افندی‏زاده اضافه کرد: این کاهش تلفات نشان‏دهنده عمق توجه ویژه مسئولان و تلاش‏های شبانه‏روزی خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عامل انسانی را شاخصه‏ای تعیین‏کننده در تلفات جاده‏ای خواند و افزود: در این کاهش آمار تلفات، مردم نقشی تعیین‏کننده داشتند.
افندی‏زاده بر لزوم سود جستن از فناوری‏های نوین در راه‏های کشور به منظور ارائه خدماتی شایسته‏تر به مردم تاکید کرد.
 
* کاهش تلفات با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی
رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری تاکید کرد: اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی که از امروز در تمام نقاط کشور اجرا می‏شود، به کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی کمک شایانی می‏کند.
افندی‏زاده اظهار کرد: افراد شاغل در راهدارخانه‏ها با به خطر انداختن جان خود، نجات دیگران را به سلامتشان ترجیح می‏دهند.
وی ادامه داد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی امیدوار است تا در سایه اقدامات پیشگیرانه از حوادثی که متوجه راهداران است، بکاهد.
افندی‏زاده اضافه کرد: از جمله این اقدامات می‏توان به پوشش و لباس‏های مشخص اشاره کرد؛ اما متاسفانه اغلب این سوانح نتیجه عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان بی‏احتیاط است.
 
* امنیت شغلی راهداران تامین می‏شود
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این مراسم، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر چرایی نبود امنیت شغلی برای راهداران گفت: راهداران در دو قالب استخدام وزارت راه و شهرسازی و همکاری با شرکت‏های خصوصی به فعالیت مشغول هستند.
وی تصریح کرد: در بخش نخست پس از حضور ما در سازمان تلاش شد تا راهداری به عنوان یک اصل حاکمیتی مورد توجه قرار گیرد.
افندی‏زاده ادامه داد: بخش خصوصی نیز مطابق با اصل 44 می‏تواند در زمینه خدمات مختلف ورود پیدا کرده و با جذب راهداران به فعالیت بپردازد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نه تنها در ایران، بلکه در تمامی نقاط جهان هر نیروی پیمانکاری دارای مهارت کافی از امنیت شغلی نیز بهره‏مند خواهد بود. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول