اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

مرجعیت دینی موجب اخراج آمریکا از عراق شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: مرجعیت شیعی با همکاری مردم امریکا را از عراق بیرون کرد.

مرجعیت دینی موجب اخراج آمریکا از عراق شد
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته باشت تقوای الهی را تنها راه نجات بشریت در دنیا و آخرت دانست.
وی در خطبه اول نماز به آغاز ثبت‌نام کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوم دی اشاره کرد و افزود: باید از کسانی که برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام می‌کنند تشکر کرد زیرا تلاش می‌کنند در یک انتخابات سالم از مردم رای بگیرند تا به ملت و نظام خدمت کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت با بیان اینکه آنچه در انتخابات مهم است، حضور حداکثری مردم پای صندوق رای خواهد بود، ابراز داشت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای به منزله تایید و حمایت مردم از نظام است.
عبودی اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند تا حضور مردم پای صندوق‌های رای را کمرنگ کنند و مردم را ناامید کنند تا در انتخابات شرکت نکنند اما، مردم در طول 32 سال گذشته همواره با شرکت حداکثری خود در انتخابات دشمنان را ناامید کرده‌اند.
خطیب جمعه باشت با بیان اینکه تمام کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند صالح و مورد تایید نظام هستند، گفت: مردم باید از بین کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید می‌شوند آن که اصلح‌تر بوده و توانایی خدمت به مردم را دارد انتخاب کنند.
امام جمعه باشت 7 دی‌ماه سال‌روز تشکیل نهضت سواد‌آموزی را یادآور شد و بیان کرد: تلاش‌های زحمتکشان نهضت سواد آموزی در طول 32 سال گذشته قابل تقدیر است و در این مدت افراد زیادی را با سواد کرده‌اند که حتی به تحصیلات عالیه نیز دست یافته‌اند.
عبودی به 9 دی‌ماه روز ثبت احوال اشاره کرد و ابراز داشت: 90 سال پیش نخستین شناسنامه در ایران به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه نخستین اسمی که در آن سال ثبت شد فاطمه نام داشت، تاکید کرد: این نشان دهنده ارادت ایرانیان به پیغمبر و ائمه‌اطهار است.
امام جمعه باشت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق اشاره کرد و افزود: این نخستین مرتبه‌ای است که ارتش امریکا بعد از اشغال یک کشور از آن خارج می‌شود.
عبودی تصریح کرد: مرجعیت دینی با همکاری مردم اشغالگران را از خاک عراق بیرون کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول